Brug af ImgSize i forb. med visning af for~
Fra : Christian Nielsen

Dato : 18-06-02 00:14

Hej - jeg kører en forespørgsel på en access2000 db og viser resultaterne 10
af gangen på en side. I posterne indgår et billede. Billederne vil jeg gerne
resize og vise med en højde på f.eks. 200px. Komponenten ImgSize er
installeret og virker. Billedtitlen hentes med strBillede=rs("Billede"). MEN
det virker ikke i nedenstående??? Hvorfor???

Udskifter jeg strBillede i nedenstående kode med titlen på ét billede så
virker alt. Problemet ligger i at den ikke læser variablen!

Christian
Glad nybegynder:

'Billedets størrelse tilpasses
maxhojde = 200
Set objImg = Server.CreateObject("ImgSize.Check")
objImg.FileName = server.mappath("billeder/strBillede")
if objImg.Height > maxhojde then
ratio = objImg.Height / maxhojde
newheight = ratio * objImg.Height
newwidth = ratio * objImg.Width
else
newheight = objImg.Height
newwidth = objImg.Width
end if

Response.write "Højden er " & objImg.Height & "<br>"
'Billedets højde er nu sat til 200px !

Fra : Niels

Dato : 17-06-02 18:35

"Christian Nielsen" <ambolt@worldonline.dk> wrote in message
> objImg.FileName = server.mappath("billeder/strBillede")
Den linie skal vel være
objImg.FileName = server.mappath("billeder/" & strBillede)

da det er en variabel du har.

--
Niels Henriksen

Fra : Christian Nielsen