USB 2.0
Fra : Lars Dahl

Dato : 17-06-02 13:37

Hej NG!

Nogen der har haft erfaringer med Subj?

- Hvilket kabel skal man bruge til netværket?
- Er det nødvendigt med en HUB hvis mere end to computere skal connectes?
- Kan netværket køre der teoretiske 480 Mbit/s?
- Hvad er helhedsindtrykket af systemet? Noget man gider at bruge tid på,
eller skal vi bare holde og til gode gamke 10/100 Mb TP-netkort?

På forhånd tak!

Med Venlig Hilsen
Lars Dahl

Fra : Esben

Dato : 17-06-02 13:44

"Lars Dahl" <sproejtemaas@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3d0dd735$0$27746$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> - Hvad er helhedsindtrykket af systemet? Noget man gider at bruge tid på,
> eller skal vi bare holde og til gode gamke 10/100 Mb TP-netkort?

USB 2.0 er (så vidt jeg ved) ikke en ny netværksstandard, men et interface til alskens slags perifere enheder, såsom printere,
kameraer, scannere, etc. Jeg ved at der findes kabler der gør at pc'er kan kobles sammen via USB-porte, men jeg vil da mene at et
godt gammeldags netkort er langt at foretrække. Jeg ved heller ikke om de gængse netværksprotokoller kan køre over sådan et
USB-link, men det er da egentlig interessant, hvis man fx sidder med 2 Pc'er og ønsker hurtigst mulig trafik mellem disse.

Fra : Lars Dahl

Dato : 17-06-02 14:14

I bundkort med USB 2.0 er der indbygget et USB 2.0 netkort som gør det
muligt for 2 PC'er med USB 2.0 at kommunikere med 4.8X hastighed af et
normalt 100 Mbit netkort.. Så det er vel en slags standard..

Fra : Esben

Dato : 17-06-02 15:42

"Lars Dahl" <sproejtemaas@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3d0ddff7$0$27738$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> I bundkort med USB 2.0 er der indbygget et USB 2.0 netkort som gør det
> muligt for 2 PC'er med USB 2.0 at kommunikere med 4.8X hastighed af et
> normalt 100 Mbit netkort.. Så det er vel en slags standard..

Ok, DET var jeg ikke klar over :)

--
Esben

Fra : Leony

Dato : 18-06-02 06:49

"Lars Dahl" <sproejtemaas@mail.dk> skrev i en meddelelse

> - Kan netværket køre der teoretiske 480 Mbit/s?

Jeg tror ikke at det kan køre de teoretiske 480. Hvis du kigger på samtlige
standarder og deres teoretiske overførselshastighed så er det tit og ofte at
man bliver skuffet. Jeg ved ikke hvad det kører, men jeg ville blive glad
hvis jeg kunne få det til at rende med 1/3 af den teoretiske hastighed.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-06-02 18:00

In article <JRzP8.690$va.105779@news000.worldonline.dk>,
"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

> [...]
> man bliver skuffet. Jeg ved ikke hvad det kører, men jeg ville blive glad
> hvis jeg kunne få det til at rende med 1/3 af den teoretiske hastighed.

I modsætning til Firewire som i den nuværende gamle standard har kørt
400 Mbit er ret lang tid. 800 og 1600 mbit er på trapperne. USB2 er
desværre for lidt for sent.

Fra : Esben

Dato : 18-06-02 20:20

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse news:nospam-B9093D.18593718062002@news.cybercity.dk...

> I modsætning til Firewire som i den nuværende gamle standard har kørt
> 400 Mbit er ret lang tid. 800 og 1600 mbit er på trapperne. USB2 er
> desværre for lidt for sent.

For lidt og for sent til hvad?

--
Esben