TDC Bredbånd og Longshine Router
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 17-06-02 08:01

Hejsa

Jeg har lige installeret en TDC Bredbånd 256/128, med en Longshine router.

Alt er korrekt indstalleret, jeg kan komme i kontakt med routerens
web-interface, og her se at den får tildelt IP, DNS m.m. fra TDC.
Problemet er at der bare ikke er hul igennem !!! Hverken LAN eller router
kan pinge ud af huset, heller ikke på IP. Det kunne være et problem med den
indbyggede firewall, men en resettet router burde da fungere ! .... ikke ?

Ville lige høre herinde om der er nogen der kan hjælpe, inden jeg ringer til
TDC.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-02 09:11

Ole Rasmussen skriver:

> Ville lige høre herinde om der er nogen der kan hjælpe, inden jeg ringer til
> TDC.

Du har også prøvet at få direkte forbindelse med den bærbare. Den får ip
adresse og tildelt DNS servere, men lider stadig af "ingen forbindelse
til omverdenen".

Det er altså ikke routeren !

Klaus
det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 17-06-02 09:28

> Du har også prøvet at få direkte forbindelse med den bærbare. Den får ip
> adresse og tildelt DNS servere, men lider stadig af "ingen forbindelse
> til omverdenen".
>
> Det er altså ikke routeren !

Korrekt !!

Så prøver vi TDC senere......

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-02 10:13

Ole Rasmussen skriver:

> Korrekt !!
>
> Så prøver vi TDC senere......

Vil du låne en pc der kan ?

Mangler du nogle lamper ? Vi har et par stykker du kan låne.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 17-06-02 11:07

> Vil du låne en pc der kan ?

Ja tak Sender du den med en mail ??

> Mangler du nogle lamper ? Vi har et par stykker du kan låne.

Nej, der er lys i både LAN og WAN

Seriøst, er der andre derude der har oplevet lignende ? (Dvs. at få tildelt
IP, men ikke kunne få hul ud...)

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-06-02 15:15

"Ole Rasmussen" <wolle@nork.auc.dk> wrote in

> [...]
> da fungere ! .... ikke ?
>
> Ville lige høre herinde om der er nogen der kan hjælpe, inden jeg

Lige nu kan jeg ikke komme ind på hverken www.tdc.dk eller
www.teledanmark.dk og tjekke det jeg nu siger, så du må lige undersøge
det selv når siderne er oppe igen.

Men er det ikke noget med at man skal "ringe op" med PPPoE eller noget
i den stil for at få forbindelsen åbnet med en TDC|BB løsning?

I din longshine router er der så vidt jeg husker indstillinger til
dette (jeg har selv en, men bruger den på Stofanet, så jeg bruger ikke
PPPoE delen). Måske er det bare det du mangler?

Flemming

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-06-02 15:28

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> skrev i en meddelelse
> Men er det ikke noget med at man skal "ringe op" med PPPoE eller noget
> i den stil for at få forbindelsen åbnet med en TDC|BB løsning?

Nej, blot bede om en IP via DHCP

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-02 16:55

"Martin Højriis Kristensen" skriver:

> Nej, blot bede om en IP via DHCP

Det får den også, inklusive de rigtige DNS servere hos TDC. Den
forwarder det også til PC's på nettet. MEn der måtte jeg alligevel melde
pas, indtil der er prøvet med en anden pc.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-06-02 00:32

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in

> "Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> skrev i en
> meddelelse news:Xns9230A53D6C2Djoenssonblobdk@130.225.247.90...
>
> Nej, blot bede om en IP via DHCP

Ok, så huskede jeg forkert.
Har det været anderledes eller er der en anden af TDC-løsningerne der
bruger PPPoE, eller er jeg helt på vildspor hvad det angår?

Iøvrigt, nu når du arbejder hos TDC synes du så ikke at det er lidt
uheldigt for så stor en IT-virksomhed at have en blank hjemmeside i
over 12 timer (jeg var første gang inde på siden ved 14-tiden, men ved
ikke hvornår det begyndte)?
Jeg er godt klar over at du ikke har noget med selve hjemmesiden at
gøre, men synes bare det er lidt sjovt Og så er det selvfølgelig
lidt træls idet jeg ikke lige kunne komme ind og se om jeg havde ret.

Det eneste output jeg får på www.teledanmark.dk er (cut'n'paste fra
<!-- start.htm -->

<!-- TDC Tele Danmark A/S -->

<!-- Oprettet med TdkMenu version 8.06a og scriptfil <tdk.msf> den
10.apr 2001 kl. 15:33 -->

<HTML>

<HEAD>

<TITLE>www.teledanmark.dk: Tele Danmark</TITLE>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

<!-- Hiding begin

//-------------------------

function LoadPage(link) {

var url = top.MakeLink(link);

if (url.length > 0) location = url;

};

//-------------------------

function MakeLink(link) {

if (link.charAt(0) == '%') {

var path = location.pathname;

var i = Math.max(path.indexOf('|'),path.indexOf(':'));

if (i > 0) link = location.protocol + '//' + path.substring(0,i+1) +
link.substring(1,link.length);

else link = location.protocol + '//' + location.host +
link.substring(1,link.length);

};

return link;

};

// Hiding end -->

</SCRIPT>

</HEAD>

<BODY >

</BODY><script> window.open=NS_ActualOpen; </script>

</HTML>

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-06-02 05:10

On Mon, 17 Jun 2002 23:32:04 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.blob.dk> wrote:

>Har det været anderledes eller er der en anden af TDC-løsningerne der
>bruger PPPoE, eller er jeg helt på vildspor hvad det angår?

NetExpres bruger PPPoE på de forbindelser der leveres idag, i "gamle
dage" var det PPPoA der blev brugt.

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-06-02 05:40

www.makr.dk/?adslvarianter

> Jeg er godt klar over at du ikke har noget med selve hjemmesiden at
> gøre

Korrekt. Slet ikke når jeg har fri.
Desuden er jeg ikke ansat af TDC Tele Danmark.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 18-06-02 10:14

> Ville lige høre herinde om der er nogen der kan hjælpe, inden jeg ringer
til
> TDC.

Efter ½ times snak med TDC blev der aftalt en opringning fra en tekniker -
onsdag kl 18.00 !!!!!! Gaaaaab.... så længe kan jeg da ikke vente !

ellers tak for de indlæg der har været

Ole