Problemer med VCR-lyd og TV-Kort
Fra : Torben Otzen

Dato : 16-06-02 22:36

Når jeg prøver på at optage med VCR funktionen i softwaren som følger
med til mit TV-kort kommer der en masse baggrunds-støj. Billedet er
der ikke noget i vejen med og når man ser TV helt normalt er der
heller ingen støj, det er først når man afspiller det "optagede" klip
at man opdager at der er en masse "sne-støj" i lyden. Er der nogen der
kan hjælpe med af med det problem...?

Jeg har et ASUS bundkort med onboard-lydkort(kan det have noget med
det at gøre), og et Pinnacle Studio PCTV TV-kort(som ellers virker
upåklageligt).

Fra : Martin S.

Dato : 17-06-02 01:19

"Torben Otzen" <TorbenGreveOtzen@ofir.Dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har et ASUS bundkort med onboard-lydkort(kan det have noget med
> det at gøre), og et Pinnacle Studio PCTV TV-kort(som ellers virker

Nu har du vel slået alle andre indgange som du ikke skal bruge fra, f.eks.
MIC etc...?
Martin S

Fra : Allan Riise

Dato : 17-06-02 07:13

> [...]
> heller ingen støj, det er først når man afspiller det "optagede" klip
> at man opdager at der er en masse "sne-støj" i lyden. Er der nogen der

Allerførst så slukker du, med flueben, de indgange der ikke skal bruges,
især cd lyden, men tag bare alt det af som du ikke skal bruge når du
afspiller dit videoklip.

Derudover skal du huske at du skal sætte en mine jack ledning fra dit line
ind stik på lyskortet til line out udgangen på tv kortet, så skulle det hele
være fjong !!!

> Jeg har et ASUS bundkort med onboard-lydkort(kan det have noget med
> det at gøre), og et Pinnacle Studio PCTV TV-kort(som ellers virker
> upåklageligt).

Har selv et Pinnancle StudioTV kort, og ja, det kører kanont til prisen.
Ang. dit indbyggede lydkort, så ka jeg ikke tro at det er grunden til støjen
men ved det ikke, da jeg selv kører med SB Live kort..

Venligst ...
--
-- Allan Riise -- ICQ 55853098
-- www.AriSoft.dk --

Fra : Edmund

Dato : 17-06-02 09:54

"Torben Otzen" <TorbenGreveOtzen@ofir.Dk> wrote det er først når man
afspiller det "optagede" klip
> at man opdager at der er en masse "sne-støj" i lyden. Er der nogen der
> kan hjælpe med af med det problem...?

Har du sat lydkvaliteten til 22050hz eller 44100hz i optageprogrammet

Edmund