StarOffice 5.2 dansk - hvor kan man få den~
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 11-02-01 13:46

StarOffice 5.2 dansk - hvor kan man få den??

- jeg har været på www.sun.dk - men der skal man betale 10 dollars for selve
Linux-cd'en + hele 25 dollars i porto (den skal hele vejen fra USA til lille
Danmark, underligt).

Kan man ikke bare få den på en cd herhjemme fra? - f.eks. sammen med et
data-blads cd eller hva' ??

mvh Jakob N

Fra : Lars Kristensen

Dato : 11-02-01 14:11

"Jakob Nielsen" <jakob-n@ofir.dk> wrote in message
> [...]
lille
> Danmark, underligt).
>
> Kan man ikke bare få den på en cd herhjemme fra? - f.eks. sammen med et

Hej Jakob

Du kan også hente den via nettet her:
http://www.sun.com/software/star/staroffice/5.2/get.html;$sessionid$TYNK0OQA
AAJF3AMTA1LU3NQ

Det er ganske gratis ud over de høje priser TeleDk og andre tager for
telefonen eller hvad man nu måtte hente via!

Mvh
Lars

Fra : frank damgaard

Dato : 11-02-01 14:19

> [...]
> Danmark, underligt).

> Kan man ikke bare få den på en cd herhjemme fra? - f.eks. sammen med et

Den har været på flere kort efter at 5.2 kom frem.
Prøv på biblioteket at se i f.eks. AOD (Alt om Data) fra sidste år.
OG nogle linux distributioner som SuSE har den vist også med
i købeversionen på flere CD'ere.

--
Frank Damgaard

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 11-02-01 14:48

Jakob Nielsen wrote:

> StarOffice 5.2 dansk - hvor kan man få den??
>
> Kan man ikke bare få den på en cd herhjemme fra? - f.eks. sammen med
> et data-blads cd eller hva' ??

Du kan prøve om du kan låne "Alt Om Data" September 2000 nummeret på
biblioteket. Her fulgte den danske version af SO 5.2 med på forside
CD'en.

--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Allan Olesen

Dato : 11-02-01 15:10

"Jakob Nielsen" <jakob-n@ofir.dk> wrote:

>StarOffice 5.2 dansk - hvor kan man få den??

Det har andre så allerede svaret på, men hvor stor en maskine har du?

SO5 var eet stort program med egen Windows-lignende brugerflade.
Totalt umuligt at køre på små maskiner. Med 32MB ram og 64 MB
(langsom, bærbar) swap tog det 5 minutter bare at starte programmet,
samt yderligere 5 minutter, hver gang man klikkede på et menupunkt.

SO6 (som findes på www.openoffice.org) er adskilt, så man kan åbne
tekstbehandling for sig, regneark for sig osv. Jeg har dog ikke fået
det installeret, så jeg ved ikke, om den lille maskine bedre kan klare
det.

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 11-02-01 15:29

> [...]
> tekstbehandling for sig, regneark for sig osv. Jeg har dog ikke fået
> det installeret, så jeg ved ikke, om den lille maskine bedre kan klare

Jeg mener ikke man skal begynde på OpenOffice endnu medmindre man vil være
Alpha-tester. De skriver:

We have made these binary versions of OpenOffice.org available for testing
purposes only! We consider them pre-alpha code, and they are not stable or
complete enough for daily usage. They might crash on startup. They might
delete all your files and cause your computer to burst into flames. We put
them here for you to try out and report the bugs you find. It's guaranteed
that you'll find bugs, lots of them and we want to hear about 'em.

Så StarOffice er nok et bedre valg.

--
Tonny

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 11-02-01 17:12

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message

[...]

> [...]
> tekstbehandling for sig, regneark for sig osv. Jeg har dog ikke fået
> det installeret, så jeg ved ikke, om den lille maskine bedre kan klare
Et lille hurtigt tekstbehandlings program (som ikke kan sååå meget endda -
men noget) er AbiWord fra http://www.abisource.com/ - findes både til
windows og linux/x.
På min bærbare (200Mhz, 24 Mb RAM) er det ca. 5-7 sek om at starte. Det er
GPL.

--
Med Venlig Hilsen / Regards
Henrik Bøgh - h_nospam_@boegh.net | http://henrik.boegh.net/