Link med script der åbner 2 pdf'er?
Fra : Storm

Dato : 16-06-02 17:23

Er det muligt at åbne 2 pdf filer i egne vinduer ved klik på samme link?

Kræver det et script i den ene pdf fil? Og hvordan gør jeg det?

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 16-06-02 17:44

> Er det muligt at åbne 2 pdf filer i egne vinduer ved klik på samme link?
>
> Kræver det et script i den ene pdf fil? Og hvordan gør jeg det?

Mener du i popup vinduer?
Er ikke sikker jeg forstår... der er reelt 2 muligheder.

1. Frames... hvor du blot linker til et frameset, og dette åbner så en
PDF dokument i hver frame...

2. Popup muligheden

Javascript:
function OpenPDFs(url1, url2) {
window.open(url1, "pdf1");
window.open(url2, "pdf2");
}

HTML

PDF'ere</a>

mvh
Johan

Fra : Storm

Dato : 16-06-02 19:40

Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> wrote:

> [...]
> Er ikke sikker jeg forstår... der er reelt 2 muligheder.
>
> 1. Frames... hvor du blot linker til et frameset, og dette åbner så en

Tusind tak for hjælpen.
Det var lige præcis mulighed 2 jeg gerne ville kunne.
Jeg troede ikke det kunne gøres så simpelt.

Tak - nu må jeg lige se om jeg også kan få det til at funke

Det forudsætter så at folk har pdf-plug-in, man vil ikke kunne downloade
eller gemme flilerne til disk samtidig? Kun åbne i browseren?

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-06-02 08:19

> Det forudsætter så at folk har pdf-plug-in, man vil ikke kunne downloade
> eller gemme flilerne til disk samtidig? Kun åbne i browseren?

Faktisk kan du godt automatisk lade brugeren downloade filerne. Men det
kræver serverside, da du skal ind og smide en header så browseren f.eks.
tror det er en Zip fil i stedet...

Har du adgang til f.eks. PHP ?

mvh
Johan

Fra : Storm

Dato : 17-06-02 11:11

> Faktisk kan du godt automatisk lade brugeren downloade filerne. Men det
> kræver serverside, da du skal ind og smide en header så browseren f.eks.
> tror det er en Zip fil i stedet...

Ellers kunne jeg måske uploade .zip filer istedet?

Men hvis ikke mit projekt bliver for tungt vil jeg helst køre efter at
få dit forslag 1 til at fungere.

Det driller lidt, jeg er på kravle-stadiet hvad javascript angår, men
har forsøgt efter din opskrift.

Kan du se hvad jeg gør forkert, siden jeg ikke kan få det til at
fungere:

<http://home19.inet.tele.dk/storms/pdftest.html>

Er det totalt misforstået eller en banal tegnsætningsfejl?

> Har du adgang til f.eks. PHP ?

Jeg skal lave det for andre, og det skal være så simpelt som muligt.
Jeg kan ikke lave PHP. Men af nysgerrighed vil jeg da gerne vide hvad
det så tænkte man kunne - hvis...

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Storm

Dato : 17-06-02 21:50

> Kan du se hvad jeg gør forkert, siden jeg ikke kan få det til at
> fungere:
>
> <http://home19.inet.tele.dk/storms/pdftest.html>
>
> Er det totalt misforstået eller en banal tegnsætningsfejl?

Nu fik jeg et andet tip, og det kan jeg skrue sammen så det virker på
pc, men desværre ikke på mac:

<http://home19.inet.tele.dk/storms/pdftest1.html>

Er der nogen der lige kan sige hvorfor?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-06-02 23:00

Ninzen@ofir.dk (Storm) writes:

> <http://home19.inet.tele.dk/storms/pdftest1.html>
>
> Er der nogen der lige kan sige hvorfor?

Hvad skulle der ske? Der åbnes to vinduer, og jeg ender med 01_guide
i Acrobat Reader.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Storm

Dato : 18-06-02 10:25

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Hvad skulle der ske?

Der skulle gerne åbnes to nye vinduer hver indeholdende en pdf-fil.
Jeg sad og sloges med det, men opdagede så, at på pc fungerede det.

> Der åbnes to vinduer, og jeg ender med 01_guide i Acrobat Reader.

Det lyder jo godt, hvis du har en 01-avis også, og du ser pdf-filen i
begge vinduer?

Så må det vel være min pdf-viewer plug-in? Hvis jeg kigger i Acrobats
Web Browser Plug-ins ligger der kun en Netscape PDFViewer. Det fungerer
generelt meget langsomt for mig at åbne en pdf i browsere, mon jeg
simpelthen mangler en plug-in til Explorer? Men så skulle jeg vel slet
ikke kunne åbne en pdf i browseren overhovedet.

Men linket her fryser min Acrobat. Undrer på om det er fordi jeg i File
Exchange har sat den til at åbne .pdf i den fulde Acrobat og ikke blot i
Readeren...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-06-02 10:46

Ninzen@ofir.dk (Storm) writes:

> Det lyder jo godt, hvis du har en 01-avis også, og du ser pdf-filen i
> begge vinduer?

Nej. Paa min maskine aabnes PDF-filer i en seperat Acrobat Reader, og
den viste kun den ene.

Altsaa ikke en plugin i selve websiden.

Jeg tror ikke det du har gang i vil virke godt paa andre maskiner end
dem der har en Acrobat-plugin i selve siden. Altsaa Windows-PC'ere.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Storm

Dato : 18-06-02 12:13

> Nej. Paa min maskine aabnes PDF-filer i en seperat Acrobat Reader, og
> den viste kun den ene.

Øv, det er også det der sker for mig.

> Altsaa ikke en plugin i selve websiden.

Jeg har eksperimenteret lidt med rådene herfra:

<http://www.adobe.com/support/techdocs/93f2.htm>

> Jeg tror ikke det du har gang i vil virke godt paa andre maskiner end
> dem der har en Acrobat-plugin i selve siden. Altsaa Windows-PC'ere.

Mener du slet ikke at PDFViewer pluginnet fungerer godt på Mac - eller
hvorfor? Jeg kan iøvrigt kun se at der findes en Netscape version til
Mac - kan det være rigtigt?

Jeg har også haft min sat til ikke at bruge den funktion, fordi
PDFViewer var irriterende langsom, det er måske en kendt
Mac/Explorer/Acrobat-svaghed?

Alternativet skulle være en løsning der downloader filerne til disk uden
at åbne dem.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-06-02 12:37

Ninzen@ofir.dk (Storm) writes:

> Mener du slet ikke at PDFViewer pluginnet fungerer godt på Mac - eller
> hvorfor? Jeg kan iøvrigt kun se at der findes en Netscape version til
> Mac - kan det være rigtigt?

Aner jeg ikke. Jeg forst[r ud fra hvad der staar paa siden at den
funktionalitet du gerne vil have, _ikke_ er standard, og saa gaar
fidusen ligesom af.

Hvad er det du gerne vil lave?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Storm

Dato : 18-06-02 13:00

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Aner jeg ikke. Jeg forst[r ud fra hvad der staar paa siden at den
> funktionalitet du gerne vil have, _ikke_ er standard, og saa gaar
> fidusen ligesom af.

Jo, men tilsyneladende er den så standard på pc'er, de fleste (alle)
pc-brugere jeg lige har kunnet komme i tanke om har PDFViewer pluginnet.
Og altså har jeg ikke kunnet finde nogle glade mac-brugere af det...

> Hvad er det du gerne vil lave?

Via et link give såvel pc som mac-brugere adgang til at hente nogle
annonceskabeloner, hvor jeg først "tvang" dem til ihvertfald at _se_
guidelines for brug af annoncerne.

Min første tanke var at linke fra den første pdf til den anden, men det
bliver for bøvlet at styre på modtagerens intranet.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-06-02 13:06

Ninzen@ofir.dk (Storm) writes:

> Via et link give såvel pc som mac-brugere adgang til at hente nogle
> annonceskabeloner, hvor jeg først "tvang" dem til ihvertfald at _se_
> guidelines for brug af annoncerne.

Hvad er der galt med at lave en standard webside, hvori man skal via
sine handlinger vise at man har læse teksten?

Se fx Jakartas vejledning til mailinglister -
http://jakarta.apache.org/site/mail.html, hvor det aktuelle link er godt gemt.

Alternativt så lav annonceskabelonerne med en første side der
beskriver brug, som folk så skal klippe fra selv.

> Min første tanke var at linke fra den første pdf til den anden, men det
> bliver for bøvlet at styre på modtagerens intranet.

Det afhænger jo af hvor meget kontrol man har over sagerne.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Storm

Dato : 18-06-02 14:19

> [...]

> sine handlinger vise at man har læse teksten?
>
> Se fx Jakartas vejledning til mailinglister -

Det er fedt at du har nogle forslag. Men min hjerne er ved at fordampe i
varmen, så mit tjek af linket vente til solen er gået ned, under alle
omstændigheder skal det holdes så simplet at jeg også kan følge med.

Mere forkromede løsninger findes selvfølgelig, men dette skal først og
fremmest bare være simpelt, både at lave og at bruge.

> Alternativt så lav annonceskabelonerne med en første side der
> beskriver brug, som folk så skal klippe fra selv.

Ja, sådan ser det nok ud til at det ender. Det er ikke optimalt for
brugeren, men ihvertfald ukompliceret at lave

> Det afhænger jo af hvor meget kontrol man har over sagerne.

Eller hvem der har. Upload-systemet navngiver selv filerne.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 18-06-02 21:16

"Thorbjoern Ravn Andersen" <ravn@mac.com> skrev

> [...]
> sine handlinger vise at man har læse teksten?
>
> Se fx Jakartas vejledning til mailinglister -

Hmmm, hvis du simpelthen bare mener at lave guidelines i html,
og derfra linke til det man "går" efter, så er det i den aktuelle sag,
ikke umiddelbart muligt/ønsket her og nu.
Jeg har aldrig været i nærheden af mailinglister, det ligner noget
der ligger lidt over mit niveau

Men det er da rart med lidt nye indspark - takker.

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-06-02 08:05

"Storm" <Ninzen@ofir.dk> writes:

> Hmmm, hvis du simpelthen bare mener at lave guidelines i html,
> og derfra linke til det man "går" efter, så er det i den aktuelle sag,
> ikke umiddelbart muligt/ønsket her og nu.

Det var det jeg mente. Du var ikke speciel tydelig med hensyn til
begrænsninger på det system det skal køre i.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Storm

Dato : 19-06-02 08:49

> Det var det jeg mente. Du var ikke speciel tydelig med hensyn til
> begrænsninger på det system det skal køre i.

Nej ok - jeg øver mig konstant i at blive tydeligere

<http://www.onliners.dk/neobuilder.20020222152810000000001384929536.html
>, som andre betjener.

Mit hmmm, dækker over om det, du i virkeligheden ville have mig til at
se i linket var <http://www.tuxedo.org/~esr/faqs/smart-questions.html> -
der er selvfølgelig noget at tage med sig, men hvis jeg skal tage det
totalt til efterretning, kan jeg vist godt opgive at bruge newsgroups.

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-06-02 09:06

Ninzen@ofir.dk (Storm) writes:

> <http://www.onliners.dk/neobuilder.20020222152810000000001384929536.html

Charmant URL.

Vil du virkelig gerne have at jeg læser alt det, istedet for at du
bruger et par minutter på at resumere din problemstilling?

Så får du svar derefter ;)

> [...]
> der er selvfølgelig noget at tage med sig, men hvis jeg skal tage det
> totalt til efterretning, kan jeg vist godt opgive at bruge newsgroups.

Nej. Det var blot den med at "Her er en vejledning som du bliver nødt
til at læse grundigt, førend du kan hitte det du skal bruge".

Bortset fra det er den citerede side, god at få forstand af, fordi det
er faktisk vigtigt at spørge godt for at få gode svar.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Storm

Dato : 19-06-02 09:46

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Charmant URL.
>
> Vil du virkelig gerne have at jeg læser alt det, istedet for at du
> bruger et par minutter på at resumere din problemstilling?

Nej, det var et forsøg på at være høflig, og svare på det du spurgte om

Jeg synes selv jeg havde resumeret min problemstilling:
Løsning der kan lægges på server af folk der kan en smule html, og
bruges af folk, der måske ikke kender til andet end at klikke på et
link.

> Så får du svar derefter ;)

Jeg er bestemt meget tilfreds med de svar jeg får.

> Nej. Det var blot den med at "Her er en vejledning som du bliver nødt
> til at læse grundigt, førend du kan hitte det du skal bruge".

Ja, særlig grundigt _behøver_ man jo ikke at læse, men hurtigt skumme
hvor det man går efter befinder sig. Men man kan jo ikke tvinge folk,
men tilrettelægge det så de ikke umiddelbart kan sige, at det har de
ikke set/kunnet finde.

> Bortset fra det er den citerede side, god at få forstand af, fordi det
> er faktisk vigtigt at spørge godt for at få gode svar.

Helt sikkert, jeg mener bare hvis man først skal læse manualen, søge på
nettet, læse faq og spørge en dygtig ven, før man poster et spørgsmål,
så bliver dk.edb.mac en noget mindre postet gruppe, og noget kedeligere

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-06-02 10:13

Ninzen@ofir.dk (Storm) writes:

> Nej, det var et forsøg på at være høflig, og svare på det du spurgte om

Prisværdigt.

> [...]
> Løsning der kan lægges på server af folk der kan en smule html, og
> bruges af folk, der måske ikke kender til andet end at klikke på et

Du skrev ikke at der ikke var fuld kontrol over hvor den havnede på
serveren, altså at man kan bestemme URL'en. Det er - i denne
sammenhæng - en vigtig oplysning.

> Helt sikkert, jeg mener bare hvis man først skal læse manualen, søge på
> nettet, læse faq og spørge en dygtig ven, før man poster et spørgsmål,
> så bliver dk.edb.mac en noget mindre postet gruppe, og noget kedeligere

Det skal man ikke, men du får de bedste svar hvis du tydeligt giver
udtryk for at du har lavet dit hjemmearbejde inden du spørger. Nu er
denne gruppe ikke helt typisk for Usenet, men i de grupper der er, er
hoved-under-armen-spørgsmål den hurtigste måde overhovedet at blive
ignoreret på af de erfarne brugere. Problemet er så at blive
genopdaget...

Jeg antyder ikke at dit spørgsmål var hoved-under-armen, men at du
underforstod noget med "lægge på en server", som jeg aldrig ville have
gættet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Storm

Dato : 19-06-02 12:43

> [...]
>
> Jeg antyder ikke at dit spørgsmål var hoved-under-armen, men at du
> underforstod noget med "lægge på en server", som jeg aldrig ville have

Takker for råd og dåd.

Jeg har ikke løst problemet. Men klogere er jeg da blevet.
Konklusion: Min ide er nok for utilregnelig fordi den er afhængig af
hvordan brugeren har sat sit browser op, og iøvrigt kan jeg ikke få den
til at fungere på mac.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Pelle Hede

Dato : 19-06-02 12:58

In article <1fe11om.m3izd0knzbx2N%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> [...]
> Konklusion: Min ide er nok for utilregnelig fordi den er afhængig af
> hvordan brugeren har sat sit browser op, og iøvrigt kan jeg ikke få den

Hvad med at sætte guidelines på de sidste sider, ligesom de der
regningsspecifikationer hvor alle forebeholdene står på bagsiden.

Og så ellers skrive på wæp med store bogstaver at man skal læse bagsiden
først, ligesom med Ingeniøren

Pelle

Fra : Storm

Dato : 19-06-02 13:50

Pelle Hede <pelleh@mac.com> wrote:

> [...]
> regningsspecifikationer hvor alle forebeholdene står på bagsiden.
>
> Og så ellers skrive på wæp med store bogstaver at man skal læse bagsiden

Har I så en til vished grænsende fornemmelse af at ingen læser
specifikationerne, eller kan man simpelthen bare gøre sådan med
ingeniører

Enten bliver det to sidestillede links (ved siden af eller under
hinanden) eller guiden kommer først i én samlet pdf - hvis ikke der
meget hurtigt viser sig en anden genial keep-it-simple-stupid-løsning.

Tak skal du ha' - men det er vist blevet en lidt lang tråd om meget
lidt.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Pelle Hede

Dato : 19-06-02 14:46

(Storm) wrote:

> Har I så en til vished grænsende fornemmelse af at ingen læser
> specifikationerne, eller kan man simpelthen bare gøre sådan med
> ingeniører

Nørder læser næsten alt. Du kan også blive nørd.

> Enten bliver det to sidestillede links (ved siden af eller under
> hinanden) eller guiden kommer først i én samlet pdf - hvis ikke der
> meget hurtigt viser sig en anden genial keep-it-simple-stupid-løsning.

Jeg ville gå efter dit forslag nummer et. Og så få en rar og venlig
person til at skrive noget pænt og pædagogisk på wæp-siden. Måske noget
i retning af at man hjælper sig selv og andre ved at hente og læse
guidelinen først.

Pelle

Fra : Storm

Dato : 19-06-02 22:13

"Pelle Hede" <pelleh@mac.com> skrev

> Nørder læser næsten alt. Du kan også blive nørd.

Tak. Så vil jeg være en netværks-nørd med speciale i tråløse netværk
mellem enheder med mere end 1 kilometers afstand.
- Desværre er jeg nu nok for sent ude

> Jeg ville gå efter dit forslag nummer et. Og så få en rar og venlig
> person til at skrive noget pænt og pædagogisk på wæp-siden.

Jeg er faktisk meget rar og venlig, langt overvejende ihvertfald.

> Måske noget i retning af at man hjælper sig selv og andre ved at hente og
læse
> guidelinen først.

Jo, disse muligheder har været vendt og drejet.
Jeg ville egentlig bare have vished for om JavaScriptet kunne køre uden
problemer på pc og mac, og det kan det ikke konkluderer jeg.

Takker.

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Pelle Hede

Dato : 20-06-02 22:41

"Storm" wrote:

> Jeg er faktisk meget rar og venlig, langt overvejende ihvertfald.

Det skulle læses i sammenhæng med den forrige sætning. Det falder mig
langt fra brystet at lægge noget i din person.

Pelle

Fra : Storm

Dato : 21-06-02 07:14

Pelle Hede <pelleh@mac.com> wrote:

> Det skulle læses i sammenhæng med den forrige sætning. Det falder mig
> langt fra brystet at lægge noget i din person.

Undskyld Pelle.
Jeg var udmærket klar over at du ikke mente det sådan. Jeg skulle ha'
smidt en smiley. Jeg syntes bare det stod der og bad om at blive
"misforstået for sjov".
Hvad jeg synes er sjovt kan andre jo ikke vide

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Pelle Hede

Dato : 21-06-02 20:41

(Storm) wrote:

> Undskyld Pelle.

Du *er* langtsomt opfattende. Prøv nu rigtig hårdt at læse mit reply til
dit reply

Pelle

Fra : Storm

Dato : 21-06-02 22:00

Pelle Hede <pelleh@mac.com> wrote:

> Du *er* langtsomt opfattende.

Ja, det er et stort problem. Du skød nok lidt over målet da du spåede om
mine nørde chancer.

> Prøv nu rigtig hårdt at læse mit reply til dit reply

Jeg troede bare du var udlænding, eller ihvertfald svensker!

God weekend

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Pelle Hede

Dato : 22-06-02 11:52

(Storm) wrote:

> Ja, det er et stort problem. Du skød nok lidt over målet da du spåede om
> mine nørde chancer.

En nørd kan godt være langsom. Der stilles ingen krav på det område.

> Jeg troede bare du var udlænding, eller ihvertfald svensker!

Tæt på. Tag til Bergen og så følg breddegraden mod vest

> God weekend

I ligemåde.

Pelle

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-06-02 18:50

Pelle Hede <pelleh@mac.com> writes:

> Tæt på. Tag til Bergen og så følg breddegraden mod vest

Hebriderne eller Færørene?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Storm

Dato : 22-06-02 19:57

Pelle Hede <pelleh@mac.com> wrote:

> En nørd kan godt være langsom. Der stilles ingen krav på det område.

Jeg er fuld af fortrøstning.

> Tæt på. Tag til Bergen og så følg breddegraden mod vest

Sidder du simpelthen i Thorshavn?

Er der mange Macbrugere på Færøerne måske - eller har du lidt langt til
den nærmeste forhandler?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Pelle Hede

Dato : 22-06-02 21:09

(Storm) wrote:

> Sidder du simpelthen i Thorshavn?

Et forsigtigt kig i mine headers ville afsløre tal.adsl.abc.worldonline,
^^^
som så vidt jeg husker, er Aalborg og omegn.

Men hvis vi fortsætter fra Bergen mod vest, længe nok forstås, rammer vi
Julianehåb. Geografi interesserede vil påstå at vi skal et par hundrede
kilometer mere mod nord, men det er i mine øjne detaljer.

> Er der mange Macbrugere på Færøerne måske - eller har du lidt langt til
> den nærmeste forhandler?

Skal vi ikke bare sige at der også er langt til den nærmeste forhandler
på Grønland, min nuværende position taget i betragtning

Jeg beklager mit oprindelige udsagn. Det var mere vildledende, end
vejledende.

Pelle

Fra : Pelle Hede

Dato : 22-06-02 21:09

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Hebriderne eller Færørene?

Nej. Længere endnu. 'Tæt på' var vist mere vildledende. Jeg beklager.

Pelle

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-06-02 21:17

> Nej. Længere endnu. 'Tæt på' var vist mere vildledende. Jeg beklager.

Ligger Julianehåb virkelig på samme breddegrad som Bergen? Der kan
man bare se.

Er det til at være udenfor, eller skal vi lidt længere hen på somemren?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Pelle Hede

Dato : 22-06-02 21:31

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Ligger Julianehåb virkelig på samme breddegrad som Bergen? Der kan
> man bare se.
>
> Er det til at være udenfor, eller skal vi lidt længere hen på somemren?

I sidste uge var der en dag med 16 graders varme i skyggen, og ca. 25 i
solen. Men pludselig kom en vind fra syd og næste dag var der ca 5
grader. Det skyldes at fjorden var fuld af is og så kan temperaturen
skifte meget. Bemærk, ovenstående er redigeret af min fader, som er
hjemme på sommerferie. Jeg har ikke været der i små 3 år.

Pelle

Fra : Storm

Dato : 23-06-02 22:05

Pelle Hede <pelleh@mac.com> wrote:

> Skal vi ikke bare sige at der også er langt til den nærmeste forhandler
> på Grønland, min nuværende position taget i betragtning

Det er nu ellers min indtryk at e-kommunikationen for alvor har lavet
små revolutioner i Grønland. Undervisning, sygehusvæsen, forvaltning,
familieliv og ikke mindst net-handel, og så er forhandleren jo kun nogle
klik borte, straks værre med leverancerne.
Vi har nogle grønlandske venner i Sisimiut og de har taget alt digitalt
til sig og bruger løs med stor lyst og fantasi, dog ikke mac. (Selv om
manden blev helt vild med min tibook under et besøg her i foråret, sådan
én ville han gerne have).

Blev du først mac-bruger efter du kom til Danmark?

Det kunne være sjovt med en agurketids quick-poll:
Hvorfor blev du macbruger?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Pelle Hede

Dato : 24-06-02 18:17

(Storm) wrote:

> Blev du først mac-bruger efter du kom til Danmark?

Nej.

> Hvorfor blev du macbruger?

Derfor.

Pelle

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-06-02 13:12

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:
> Mener du slet ikke at PDFViewer pluginnet fungerer godt på Mac - eller
> hvorfor? Jeg kan iøvrigt kun se at der findes en Netscape version til
> Mac - kan det være rigtigt?

Acrobatmappen/PDFviewer.
Kopier selv til Explorer/Plugins.
(det er samme fil, som ligger i Netscape/Plugin)

> [...]
> Mac/Explorer/Acrobat-svaghed?
>
> Alternativet skulle være en løsning der downloader filerne til disk uden

Ret denne linie:

til:
(ordmellem fjernet mellem komma og '01_avis.....)

/Preben

Fra : Storm

Dato : 18-06-02 14:19

Preben Bødker Nielsen <gizmo@os.dk> wrote:

> Acrobatmappen/PDFviewer.
> Kopier selv til Explorer/Plugins.
> (det er samme fil, som ligger i Netscape/Plugin)

Ja, sådan har jeg også gjort.

> Ret denne linie:
>
> til:
> (ordmellem fjernet mellem komma og '01_avis.....)

Det forsøgte jeg så, men får beskeden:

The appication Acrobat 5 has unexpectedly quit, because an error of type
2 occurred... Save and restart..

- Det holder jo ikke rigtigt.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 18-06-02 21:23

"Preben Bødker Nielsen" <gizmo@os.dk> skrev

> Ret denne linie:
>
> til:
> (ordmellem fjernet mellem komma og '01_avis.....)

Har du et tip til en JavaScript-kontrollør til mac?
Måske i form af en plug-in til Explorer, der kontrollerer et Script,
og giver en mere eller mindre brugbar melding om hvor fejlen befinder sig?

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-06-02 00:01

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> "Preben Bødker Nielsen" <gizmo@os.dk> skrev

> Har du et tip til en JavaScript-kontrollør til mac?

Ovenstående fejlcheck var fra BBEdit, men dens generelle evner udi
javascript-syntaks kender jeg ikke.

/Prebenn