problem med A7V333!!!
Fra : Mikkel Schou

Dato : 17-06-02 14:13

jeg har netop samlet mit nye system opbygget omkring en XP 1900+ og et
A7V333, dette kører dog meget ustabilt, det skal siges at jeg har formateret
harddisken og gen installeret Win XP. Asus pc probe bliver ved med at komme
med en advarsel omkring voltage settings.... den viser at der køres 13,1v
istedet for 12v, hvad fanden betyder det???

netop som jeg sidder og skriver dette forsvandt musen og mine mp3'er
skratter utrolig meget...!! pik og patter!

hilsen mikkel schou

Fra : Gert Vest

Dato : 16-06-02 15:50

"Mikkel Schou" <mikkelschou@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har netop samlet mit nye system opbygget omkring en XP 1900+ og et
> A7V333, dette kører dog meget ustabilt, det skal siges at jeg har
formateret
> harddisken og gen installeret Win XP.

Hvad er temperaturen på CPU'en ?

Asus pc probe bliver ved med at komme
> med en advarsel omkring voltage settings.... den viser at der køres 13,1v
> istedet for 12v, hvad fanden betyder det???

Det gjorde min probe også, men du kan selv sætte grænserne for alarmen. Det
gjorde jeg, min kører på 13,2 V ingen problemer i det.

> netop som jeg sidder og skriver dette forsvandt musen og mine mp3'er
> skratter utrolig meget...!! pik og patter!
>
> hilsen mikkel schou

Nu ved jeg ikke hvilket højtalersystem du har. Men du kan konfigure det på
mange måder. Lydchippen kan køre surround, det lyder ikke godt hvis du kun
har 2 højtalere.
Indstillingerne styrer du i C-media-mixer.

Gert

Fra : Mikkel Schou

Dato : 17-06-02 16:24

temp på cpu er omkring 52 grader, det er ikke lydkortet eller højttalerne
det er i vejen med... det ved jeg med sikkerhed... den skrattende lyd sker i
forbindelse med at computeren "fryser" og evt. genstarter.

jeg har lige sat noget andet ram i, jeg har 512mb performance pc2700, disse
har jeg udskiftet med 256mb samsung.... dette har dog tilsyneladende ikke
hjulpet!

derfor mener jeg at det er bundkortet der er problemet... eller min 300watt
codegen strømforsyning!!

hilsen mikkel

Fra : Gert Vest

Dato : 16-06-02 16:43

> [...]
> hjulpet!
>
> derfor mener jeg at det er bundkortet der er problemet... eller min

Min strømforsyning er på 340 W.
Jeg justerede lyden i C-media og det har kørt siden.
Din temp. ser fin ud.
Jeg kan ikke hjælpe mere, måske der er andre der kan.

GV

Fra : Mikkel Schou

Dato : 17-06-02 16:33

jeg var måske for hurtig da jeg sagde at det ikke havde hjulpet at skifte
ram..... det har det sgu!!!

nu vil jeg ringe til prc-data i morgen og sende rammene tilbage for at få
nogle nye!!

Fra : DMJ

Dato : 16-06-02 17:48

Performance har jeg efterhånden hørt mange skumle ting om, så det er godt at
komme af med dem. JEg har også selv samsung ram de virker.

Prøv med en anden strømforsyning, AMD opgiver nemlig at med en XP processor
og WIn XP skal den kunne trække 30 A i 5V.

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 16-06-02 21:16

Stil lige dit ur/dato.

/Kenneth

Fra : AA

Dato : 17-06-02 09:45

Hvad med at stille dit ur ??????

Fra : Mikkel Schou

Dato : 17-06-02 14:25

det må i sku undskylde, det havde jeg ikke set... jeg har lige installeret
hele lortet igen...!!

hilsen mikkel