Netgear MR314 Wireless Gateway, 4 ports Sw~
Fra : Anders

Dato : 16-06-02 12:40

Kan "Netgear MR314 Wireless Gateway, 4 ports Switch" anbefales ?

1.
Er det overskueligt at konfigurere den ?
Jeg kan godt lide ZyXel´s metode med en menu og samtidig kommandointerface
når det skal være specielt, men jeg kan ikke lide Cisco´s lange og svære
kommandoer. Er denne router til at finde ud af (jeg har baseviden til
routerconfig) uden at skulle læse og studere en bog på 300 sider ?

2.
Er der blæser i den - larmer den ?

3.
Er der full inspection firewall eller bare NAT ?

4.
Vil den fungere som helt erstatning for Speedstream 5781 på en ProaccessADSL
med fast IP ?

5.
Er der problemer med VPN i W2K gennem denne router ?

6.
Er der problemer med de særlige opsætninger til multimedie- og spilservere ?

7.
Da der ikke er SNMP er det så umuligt at fjernkonfigure den direkte ?
Man kan vel altid fjernkonfigurere via remotestyringssoftware som pcAny hvor
man tilgår routeren fra selve remote PC-en, eller er det heller ikke muligt
?

8.
Fungerer det trådløse som det skal ?

Fra : Martin Bech

Dato : 16-06-02 18:19

In article <lN_O8.58319$N46.1879351@news010.worldonline.dk>,
"Anders" <anders@andersnospam.us> wrote:

> Kan "Netgear MR314 Wireless Gateway, 4 ports Switch" anbefales ?

Ja, det synes jeg. Jeg har haft en et par måneder uden et eneste problem.

> 1.
> Er det overskueligt at konfigurere den ?

Meget let via web-interface.

> 2.
> Er der blæser i den - larmer den ?

Ingen blæser => ingen larm!

> 3.
> Er der full inspection firewall eller bare NAT ?

Bare NAT.

> 4.
> Vil den fungere som helt erstatning for Speedstream 5781 på en ProaccessADSL
> med fast IP ?

?? Jeg tror det.

> 5.
> Er der problemer med VPN i W2K gennem denne router ?

Har ikke forsøgt.

> [...]

> man tilgår routeren fra selve remote PC-en, eller er det heller ikke muligt

Den kan administreres fra enhver computer på LAN'et med en browser.

> 8.
> Fungerer det trådløse som det skal ?

Ja!
Man glemmer næsten man har den. Den kører bare hele tiden.

--
Venlig hilsen

Martin Bech
Home Page: http://bech.i.am email: Remove XYZ from adress.

Fra : Arne Keller

Dato : 16-06-02 20:11

On Sun, 16 Jun 2002 13:40:01 +0200, "Anders" <anders@andersnospam.us>
wrote:

>Kan "Netgear MR314 Wireless Gateway, 4 ports Switch" anbefales ?

Denne type kombinerede produkter har været diskuteret tidligere,
fordelen er at man får en samling features til en ganske lav pris.
Ulempen er at alt skal være på samme sted og hvis en del går i stykker
eller skal skiftes af anden grund har man et problem.

Jeg har selv en Router/Firewall/Switch i en box (SMC barricade)
derudover har jeg et wireless ap som jeg kan placere optimalt og
derved sikre bedst dækning.

Barricade er billig og indeholder Firewall og med de simple tests jeg
har gjort fungerer den godt.
Jeg kan anvende VPN fra min Win2000 også dette funger perfekt.
Alt konfigureres fra et simpelt WEB interface fra det lokale net.
Den kan også administreres externt fra men det anbefales ikke på grund
af sikkerhed.

Den kan konfigureres så der er fuld adgang til servere på bagsiden.

http://www.smc-europe.com/english/products/broad.html

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 16-06-02 20:57

arne@kellernet.org (Arne Keller) writes:

> http://www.smc-europe.com/english/products/broad.html

Ved du hvor man kan købe en Barricade i Danmark, og til ca. hvilken pris?
Edbpriser.dk kender den ikke, og hjemmesiden kan ikke henvise til sælgere
i Danmark.

/L
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'

Fra : Arne Keller

Dato : 16-06-02 23:04

On 16 Jun 2002 21:57:21 +0200, Lasse Reichstein Nielsen
<lrn@hotpop.com> wrote:

>Ved du hvor man kan købe en Barricade i Danmark, og til ca. hvilken pris?
>Edbpriser.dk kender den ikke, og hjemmesiden kan ikke henvise til sælgere
>i Danmark.

Nej desværre
Jeg har købt min i Sverige hvor den kostede ca. 1200 sek dvs under
1000 danske.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 16-06-02 22:22

arne@kellernet.org (Arne Keller) writes:

> Nej desværre
> Jeg har købt min i Sverige hvor den kostede ca. 1200 sek dvs under
> 1000 danske.

Takker.
Med lidt opfindsom søgen på Google fandt jeg
http://www.bitmap.dk/firewall.htm
som tager 1239,-, og
http://www.alstedconsult.dk/erhverv.htm
895,- ex. moms for den samme, har også andre SMC produkter.

Altså ikke så billigt igen.