Tisseriet!
Fra : Liz

Dato : 16-06-02 09:35

Hej NG'en,

Nu ved jeg jo godt at små hundehvalpe tisser meget, men er det normalt at en
9 ugers hvalpe "lækker" konstant, også selv om den sover. Det drypper fra
hende sådan ca. 1 dråbe hver anden sekund. Det er en tæve.

Dyrlægen har sagt pr telefon at det er fordi hun er stadig så lille -
systemet er ligesom ikke udviklet endnu - vi skal se tiden an! Ingen af min
tidligere tæver har haft samme problem, så jeg er lidt på bare (og vådt)
bund!!!
Er der nogen der har erfaring med problemet? Gode råd modtages gerne.

Mvh Liz

Fra : Pia

Dato : 16-06-02 10:00

små tæve-hvalpe får nemt blærebetændelse - især med den kulde og regn vi har
haft den seneste uge. Er hun "klistret" bagi? Jeg ville nok bede om at få
det checket, for det kan altså ødelægge selv den bedste renlighedstræning.
Har selv haft samme problem, vores hvalp er 10 uger. Men hun kan ellers
holde sig et par timer ad gangen - de skal ikke gå og dryppe.

:Pia

Fra : Liz

Dato : 16-06-02 14:30

Tak til Pia og Karina for hurtig svar - regner også med at besøg dyrlægen i
den kommende uge - men vil bare være sikker på at mor her, ikke er
hysterisk!!!! Jeg synes nu også at det er for meget af det gode nemlig.

Mvh Liz

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 16-06-02 09:59

Hej

Jeg ville prøve at gå til en anden dyrlæge. Det er ikke normalt. Hun kan
have noget blærebetændelse eller andet.

Selvfølgelig er en lille hvalp "utæt", men den bør ikke være så "utæt" som
du beskriver.

Hvor tit går i ud og tisser med hende? Når hun er så lille skal hun ud
ihvertfald en gang i timen, efterfulgt af stort ros, når hun har gjort det
hun skal. Men at hun ligger og småtisser mens hun sover, er ikke normalt.
Ikke i det omfang.

Mange hilsner fra Carina

P.S Tillykke med hende, og held og lykke

Fra : Liz

Dato : 16-06-02 14:39

"Carina Bach Hansen" <carina.bach@hansen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> Ikke i det omfang.
>
> Mange hilsner fra Carina
>
> P.S Tillykke med hende, og held og lykke

Hej Carina, (stævet rigtig dennegang - sorry)
Hun er ude det meste af tiden når vejret er godt, og hun er ret tit på
tissetur mv. Hun kan ligge og sove en times tid mens det drypper godt fra
hende, og alligivel står hun op og tisser en ordentlig én, gerne udenfor -
hun er ved at være lidt renlig. Faktisk har hun kun tisset tre gange
indenfor siden vi fik hende for en uges tid siden. Ret godt klaret synes
jeg. Så dyrlægen på mandag.

Mvh Liz