Spinnesæt
Fra : Carbonn

Dato : 16-06-02 02:20

Hej jeg ville bare høre om der er nogen som kan anbefale det her tilbud
http://www.huntershouse.dk/tilbud/spin/shimanonexavecharokee.html om det
er et godt tilbud og om kvaliteten og sådan..

Tak på forhånd

Mvh Carbonn

Fra : Den Gamle Mand ved H~

Dato : 16-06-02 03:58

Davs.

Stangen og linen fejler i hvert fald ikke noget.
hjulet kender jeg ikke, men kan du få nogen til at sige god for det, skal du
da bare handle.
Jeg ville vælge 9' eller 10'.

Mogens.

Fra : Michael Andersen

Dato : 17-06-02 21:57

Vedr. spinnesæt.

Berkley fireline som er linen til dette sæt er framragende. Især o.12-0.17 mm er ideelle
til spinnefiskeri.
Stangen er også af god kvalitet, har selv haft den i hånden og den virker ok.
Hjulet fra shimano bør også være rigtig godt, især prisen taget i betragtning, især det at det har
dobbelthåndtag der gør hjulet mere roligt. Desuden sidder bremsen bagtil, det giver en nemmere
håndtering under fighten med fisken, dog er denne bremse ikke lige så stor som med bremse
fortil, men til spinnefiskeri efter ørred o.l er det perfekt.
Ønsker du envidere en ekstra spole er den hurtig og nem at skifte og de koster kun omkring 100 kr.
Du skal sørge for at den stang du vælger passer sammen med hjulet. Shimano hjulet tror jeg har
et modelmønster der hedder 1000, 2500, 3000 osv.
Vælger du en 7-8 fods stang er 1000 ell. 2500 godt. 9-10 fod et 2500-3000 hjul.
De variere nemlig også i størrelse.
Er du mest til sø og å fiskeri er en 7-8 fod rigeligt og en 9-10 fod godt til sø og kyst.
Held og fisk.

Mvh. Nordjyden

Fra : Michael Andersen

Dato : 17-06-02 22:39

Vedr. mit tidligere svar.

Efter igen at have set anoncen fra hunters, kan jeg se at der allerede følger 2 ex. spoler med.
Det er jo bare ok, men jeg skrev i min forrige besvarelse at det koster ca. 100 kr. pr. ex.
spole, men her er der 2 med. Et plus.
Jeg er selv indehaver af et SHIMANO 1000 GT AERO, et hjul i særklasse.
Shimano bygger gode hjul.
Det sidder på en 7 fods ABU stang med berckley Fireline 0.12 mm. Framragende til sø og å.
Man mærker alt gennem denne line. Selv en spinner på kun 5 gram.
Og så er den meget stærk af dens størrelse.
Endnu engang HELD OG FISK

Mvh. Nordjyden