"Langfart" med Bayliner 2655
Fra : Anders Lassen & Hell~

Dato : 11-02-01 12:43

Hej!

Efter i lang tid at have ejet mindre både (kabinebåde mm. til fiskeri) er
jeg siden efteråret blevet den glade ejer af en Bayliner 2655. Familien
glæder sig meget til at komme ud og prøve sølivet med overnatninger og
denslags. Men nu melder spørgsmålet sig: Hvor langt kan man egentlig sejle
med sådan en sag? Forstået på denne måde: Hvor "søsikker" er en båd af denne
type/størrelse? At man kan sejle over fx. Øresund i frisk vind er jeg ikke
tvivl om - men kan man fx. sejle over Skagerak fra Skagen til Norge? Eller
til Bornholm? Selvfølgelig kan man gøre det i 0 sekundmeter - men - ja , I
ved nok hvad jeg mener..

Kort sagt: Erfaringer i "langturssejlads" med cruisere på 24-28 fod søges!

På forhånd tak!

Anders Lassen
Hellebæk

Fra : Christian Laange

Dato : 11-02-01 13:09

Med sund fornuft er der ingen grænser - husk altid at planlægge efter vind
og vejr - og hav rigeligt med brændstof med.