Så røg galdeblæren.
Fra : Jinnie Laursen

Dato : 15-06-02 22:45

jeg er lige kommet hjem i dag efter 5 dage på sygehuset.....altså jeg er
ikke helt udskrevet før mit dræn er kommet ud, og det skal det muligvis i
morgen.....
Ved godt at der er meget snak om resium og jo de hjælper på nogen
sten......problemet er at mine sten, så vidt jeg forstod, var mineral sten.
Men derud over havde jeg fået en massiv betændelse, hvilket var skyld i at
jeg ikke kunne spise til sidst....og det kan Resium altså ikke tage, og var
jeg ikke blevet åbnet op havde jeg kunne risikere at den sprang, lige som en
blindtarm kan.........
Men kort sagt så på trods af at det er 4 dage siden den røg og jeg har været
meget syg, så har jeg det rigtig godt idag, jeg kan spise 3 måltider i dag
(Hvilket jeg ikke har kunnet i over ½- 1 år)......ellers er jeg bare utrolig
træt, men mistede også ½ l blod første døgn......
Men derud over tænkte jeg på......til dig der mener at organerne skal blive
siddene.....er du jehovas vidner??????? eller har du lægeskræk......jeg
fortryder ihverfald ikke mit valg......smerter eller ej, så er det kun i
lidt over 1 uge efter operationen man har ondt......hvorfor så pine sig
selv?????.......
Nu vil jeg smutte i seng inden jeg sidder ret op og ned og sover.....
*VVVVVV*
Knuz Jinnie

Fra : Bjarne Krog

Dato : 17-06-02 00:00

On Sat, 15 Jun 2002 23:45:14 +0200, "Jinnie Laursen"
<bobo@alf-bobo.dk> wrote:

> [...]
>selv?????.......
>Nu vil jeg smutte i seng inden jeg sidder ret op og ned og sover.....

Jeg kan da godt se på hvad du skriver her at det var ALT for sent at
komme i gang med resium'en, men det var da godt at du så kunne blive
hjulpet at "kødsnekerene" .

Nej jeg er ikke bange for lægerne, og er tit blevent skårret i, men
aldrig fået nogen organer fjernet.

Og jeg er heller ikke fra jehovas vidner

Jeg er bare akupunktør, og vi som bruger den gamle klassiske måde at
behandle med, ved at hvert et organ har en anden funktion end den vi
her i vesten kender til. Jeg ved godt at selv i Kina regner de ikke
Galdeblæren for noget, men den er stadig partner organ med leveren, og
den har en STOR betydning for vore kroppe.

Men endnu engang "pøj pøj" med det, og du skal se der sker jo sikkert
ikke noget ved det, det er bare mig der er fagidiot *S* man sørg for
at leve sundt fra nu af.
---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk
Søger du en akupunktør så kik her http://www.akupunktoerer.dk/

Fra : izeqb

Dato : 17-06-02 13:28

On Mon, 17 Jun 2002 01:00:28 +0200, Bjarne Krog
<b.krogFJERNDETTE@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Galdeblæren for noget, men den er stadig partner organ med leveren, og
>den har en STOR betydning for vore kroppe.

Hvordan klarer man sig uden en galdeblære?
Den har da en rimelig vigtig funktion, den spalter og nedbryder fedt.
Og den "farver" afføringen

Skal man så spise nogle specielle piller eller hvordan?

Fra : Jinnie Laursen

Dato : 17-06-02 17:49

> Hvordan klarer man sig uden en galdeblære?
> Den har da en rimelig vigtig funktion, den spalter og nedbryder fedt.
> Og den "farver" afføringen
>
> Skal man så spise nogle specielle piller eller hvordan?

Nej galdeblæreren har ikke nogen egentlig funktion......det den gør ar at
opsamle Galde (som rent faktisk kommer fra Leveren) og opbevarer det der
indtil man skal bruge store mængder, f.eks. ved meget fed mad, stegt mad og
kryderet mad.........så udgiver den det galde det ligger på lageret.....
men jo man kan sagtens overleve uden......man holder sig bare fra Fed, stegt
og stærkt kryddert mad....ellers bliver resultatet at man kaster op ganske
enkelt.....
Knuz Jinnie

Fra : Kat

Dato : 17-06-02 17:50

"izeqb" skrev:

> Hvordan klarer man sig uden en galdeblære?

Galdeblæren klarer man sig fint uden - som regel. Galdeblæren fungere
som opsamlingssted for galden og tømmes ved behov. Når man så fjerner
galdeblæren, så overskærer man cysticus (en sidegren til choleducus)
med tilhørende arterie. Man bevarer derved selv choleducus, som er
galdens hovedledning fra leveren. Således er der nu frit løb af galde
fra leveren. Dette skaber dog sjældent problemer for patienten.
Og derfor kan man fint klare sig uden galdeblæren.

> Den har da en rimelig vigtig funktion, den spalter og nedbryder
fedt.
> Og den "farver" afføringen

Korrekt.

> Skal man så spise nogle specielle piller eller hvordan?

Næææ...se overnstående forklaring.
--

/kat
---