Hjælp søges.
Fra : Palle Christensen

Dato : 15-06-02 19:52

Hej Gruppe

Jeg håber at der er et kvikt hovede der kan/vil hjælpe mig.

Jeg har lige fået en kollegas computer med hjem for at installere hans
scanner.
Nu sker det mærkelige: efter at have tilsluttet alt korrekt vil maskinen
ikke starte op her hos mig!!
Der kommer end ikke det her skærmbillede med bios o.lign. ingen bib eller
noget.

Ved du hvorfor? hjælp

Hilsen Palle

Fra : Ole D

Dato : 15-06-02 21:49

Måske kunne det tænkes, at CMOS back-up batteriet er været næsten helt fladt
før flytningen af PC'en for dernæst endeligt at "brænde ud" under
transporten? Jeg har i hvert fald selv oplevet noget lignende en gang, og
her var løsningen et helt nyt batteri til CMOS'en.

Fra : henrik

Dato : 15-06-02 23:54

PCen skal starte selvom batteriet er fladt!

mvh
henrik

Fra : Danni Plougmann

Dato : 15-06-02 22:04

prøv at hive netkort grafikkort lydkort ram cpu ud og derefter sætte det
hele i igen
måske er der noget der har ´rystet sig løs under transporten

jeg havde engang en p3 500 slot 1 cpu der altid havde en tendens til at
ryste sig løs under tansport

/danni plougmann

Fra : Palle Christensen

Dato : 16-06-02 15:33

Tak for hjælpen!!)))))))

Ud med hele svineriet og i igen så kører det. TAK

Palle

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-06-02 23:35

> [...]

> ikke starte op her hos mig!!
> Der kommer end ikke det her skærmbillede med bios o.lign. ingen bib eller

Prøv at se, om du ikke har fået skubbet til en ram klods eller et
indstikskort. Det lyder sådan...

Tryk alle kort og ramklodser godt fast..

Claus