hvordan retfærdig deling af båndbredde
Fra : Jesper Thomsen

Dato : 15-06-02 17:50

Hej.

(er dette mon den rigtige gruppe til dette spørgsmål ?)

Jeg er nybegynder indenfor linux og netværk og har lige fået en gammel pc
til at fungere som en linux-server. Jeg har installeret Clarkconnect 1.0 og
har 3 maskiner koblet til denne. Alle har hul igennem til internet. Det
virker fint.
Jeg vil gerne kunne styre/dele båndbredden retfærdigt mellem
maskinerne/brugerne. Den ene sluger nemlig alt - kører Kazae.

Kan Clarkconnect bruges til dette ? eller skal jeg installere RedHat 7.2 ?
vil helst ikke rodes ud i noget vildt svært.

Nogle forslag?

På forhånd tak.

mvh Jesper

Fra : Kasper Baas

Dato : 15-06-02 18:58
Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-06-02 20:08

"Jesper Thomsen" <jesper.thomsen@chello.no> writes:

> [...]
> Jeg vil gerne kunne styre/dele båndbredden retfærdigt mellem
> maskinerne/brugerne. Den ene sluger nemlig alt - kører Kazae.

Jeg kender desværre ikke Clarkconnect, men du kan måske have glæde af
at se den tråd der også kører i denne gruppe for tiden, og som starter
med <news:pan.2002.06.15.15.32.27.186732.2593@sofagang.dk>

--
Jacob - www.bunk.cc
Most people have a mind that's open by appointment only.