Partitions problemer med hd`en HJÆLP !!
Fra : Jesper Christensen

Dato : 15-06-02 17:48

Hejsa

Jeg håber at i kan hjælpe mig. jeg har købt en pc med denne partition:

partition Status Type Enhedsnavn MB System Forbrug

C: 1 A Pri Dos Sysdisk 1228 FAT32 61%
2 Ext Dos 786 32%

Jeg vi gerne inst. Win98, men det vil den kun på de 1228mb de sidste 786
kan den ikke se under win 98 (er vist NT partition), hvordan laver jeg
det om, så den evt. kun kører en pertition med 100%, eller kan jeg
omdanne de 786 mb ?? Når jeg prøver at slette en partition, skriver den
at det kan man ikke og jeg har prøvet allle punkter i fdisk og det er en
ond cirkel ) den vil ikke noget....... HJÆLP mig lige

På forhånd tak

Jesper

Fra : IzeMaker

Dato : 16-06-02 09:18

Du bruger sikkert programmet Fdisk... gør det selv hvis der er mulig hed for
det... Problemet er bare at Fdisk ikke kan fjerne NT og Linux partitioner
(evt+ flere andre fra OS2 ell.) brug programmet Delpart... jeg elsker det
når det kommer til partitionering....Det bedste for dig ville nok være at
fjerene begge partitioner og starte på en frisk med en stor da disken ikke
er større... Du can hente programmet fra dk.binaer topic Delpart...

IzeMaker

Fra : Jesper Christensen

Dato : 16-06-02 11:15

Jeg ville bare lige sige tak for oplysningen, det virker perfekt.
Dette program vil jeg bruge fremover, tak.

Jesper

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-06-02 23:37

"IzeMaker" <goofy_klaus@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du bruger sikkert programmet Fdisk... gør det selv hvis der er mulig hed
for
> det... Problemet er bare at Fdisk ikke kan fjerne NT og Linux partitioner

Jeg har da fjernet flere nt partitioner med fdisk fra win98se???

Claus

Fra : Jesper Christensen

Dato : 17-06-02 18:11

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> wrote in message

> for
>
> Jeg har da fjernet flere nt partitioner med fdisk fra win98se???
>
> Claus

Hejsa

Det er sjovt nok, fordi det trode jeg jo også at jeg kunne, men det er
ligemeget hvad jeg gør,
så er der noget galt, så jeg ved ikke.... Men det program; Delpart,
virkede omg. så det bruger
nok en anden gang.

JC

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-06-02 20:21

"Jesper Christensen" <jesperwolf@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ligemeget hvad jeg gør,
> så er der noget galt, så jeg ved ikke.... Men det program; Delpart,

Du er opmærksom på, at du skal fjerne eventuelle logiske drev først?

Claus

Fra : Jesper Christensen

Dato : 17-06-02 23:22

> Du er opmærksom på, at du skal fjerne eventuelle logiske drev først?
>
> Claus

Ja det er jeg, men så skriver den at der ikke er defineret noget ligisk
drev.
så den kunne jo ikke slettes og sådan var det hele vejen igennem ved
alle punkter. Når den henviste til et punkt så var der noget andet galt
når jeg ville udbedre det, det er også første gang jeg har haft sådan
noget
BØVL.....

Jesper

Fra : Morten Johansen

Dato : 16-06-02 09:53

Jesper Christensen wrote:

> Jeg håber at i kan hjælpe mig. jeg har købt en pc med denne partition:
>
> partition Status Type Enhedsnavn MB System Forbrug
>
> C: 1 A Pri Dos Sysdisk 1228 FAT32 61%
> 2 Ext Dos 786 32%

Jeg mener Ext Dos betyder, at der er tale om en extended partition, der
bruges til at oprette logiske drev i. Prøv dette link
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q255867 hvor det
beskrives, hvordan en extended partition slettes. Det, du skal bruge, står
ca. midt på siden - søg eventuelt på "How to Repartition and Format the
Extended Partition and Logical Drives of a Hard Disk"

Hilsen Morten

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 16-06-02 12:31

Morten Johansen wrote:

> Jesper Christensen wrote:

> Jeg mener Ext Dos betyder, at der er tale om en extended partition, der
> bruges til at oprette logiske drev i. Prøv dette link

Det kan faktisk være en hvilken som helst partition.
WinDOS's fdisk forstår kun fat partitioner (NT/2000 forstår dog også
NTFS), så en ext DOS partition kunne faktisk også være en ext2/3 eller
swap partition fra en Linux installation.

--
"Anyone who slaps a 'this page is best viewed with Browser X' label
on a Web page appears to be yearning for the bad old days, before