Hold jer væk fra Tiscali...
Fra : HW

Dato : 14-06-02 22:45

Blot en lille anbefaling om at holde sig langt væk fra Tiscali hvis man er
på udkig efter ADSL. Tiscali er og bliver den mest amatøragtige virksomhed
jeg længe har haft med at gøre.

En opsummering af hvad jeg har været udsat for:

- Blev lovet en ADSL-forbindelse senest 1 mdr. efter ordredato, men det tog
over 2 mdr.

- Efter at ADSL-forbindelsen blev installeret, virkede telefonerne ikke. 1
uge efter kom en tekniker som jeg selv blev bedt om at få fat i
Telefonforbindelsen blev lavet, men ADSL forbindelsen blev afbrudt.

- Med i pakken var der inkluderet 3 mdrs booster, dvs. dobbelt download
hastighed i 3 mdr. Denne funktion var bare ikke slået til. Ved opkald til
support fik jeg at vide at jeg ikke er berettiget til denne booster (jeg
havde dog gemt ordrebekræftelsen).

- P.t. venter jeg stadig på at høre fra Tiscali vedr. min ADSL-forbindelse,
der er nu gået endnu en uge og alt i alt er jeg tilbage til udgangspunktet
(dvs. ingen ADSL efter snart 3 mdr.).

- Det tager konsekvent 30 min. til 1 time at komme igennem til deres
support. Har brugt næsten 3 timers mobiltid på at komme igennem til
supporten og iøvrigt snakke med dem. Mobilen har desværre været det eneste
alternativ da telefonerne jo ikke virkede.

- Sendte 5 e-mails over en periode på 3 uger for at få status på
forbindelsen, uden at få ét eneste svar.

Mage til uproffessionel virksomhed skal man lede længe efter! Anyway, håber
ikke der er andre der kommer ud for lignende situationer.

Den bedste måde at undgå det på: Hold dig langt væk fra Tiscali!

Firmaet lever i allerhøjeste grad op til øgenavnet "World Offline"...

Fra : Allan Joergensen

Dato : 15-06-02 04:23

HW <hardware@ofir.dk> wrote:

> Blot en lille anbefaling om at holde sig langt væk fra Tiscali hvis man er
> på udkig efter ADSL. Tiscali er og bliver den mest amatøragtige virksomhed
> jeg længe har haft med at gøre.

Hvis du absolut skal poste i flere grupper, kunne du så ikke crossposte
rigtigt, så man slipper for at se dit indlæg flere gange.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"If it isn't broken yet, just wait." -- Murphy

Fra : Olesen

Dato : 15-06-02 18:45

"Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du absolut skal poste i flere grupper, kunne du så ikke crossposte
> rigtigt, så man slipper for at se dit indlæg flere gange.
>
> --
man vælger da selv hvilke indlæg man vil se.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 16-06-02 12:33

Olesen <Olesen@jubiipost.dk> wrote:

> man vælger da selv hvilke indlæg man vil se.

Du påstår altså at jeg med tankens kraft kan sørge for at indlæg ikke
optræder i min liste?

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Shin-Mu" - Mother of Perfect Intelligence.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-06-02 12:49

"Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> wrote in message

> Du påstår altså at jeg med tankens kraft kan sørge for at indlæg ikke
> optræder i min liste?

Udueligt ordkløveri, stop så.

Pointen var [som du sikkert allerede har fattet], at man bestemmer
selvfølgelig selv hvilke ting man ønsker at læse eller ej.

Hvis jeg ved at uheld skulle få 2x identiske JyllandsPosten'er i postkassen
samme dag, så er jeg kvik nok til kun at læse den ene...

Dog kan det nogle gange være formålstjenligt at læse ting 2 gange....men det
er nok mere for forståelsens skyld

--
Mvh Henrik

Fra : Allan Joergensen

Dato : 16-06-02 13:04

Henrik Aarfeldt <rivmin@rivmin.dk> wrote:

> Hvis jeg ved at uheld skulle få 2x identiske JyllandsPosten'er i postkassen
> samme dag, så er jeg kvik nok til kun at læse den ene...

Men de er der stadig og du skal stadig skaffe dig af med dem begge.

Det er ikke for sjov crosspost funktionaliteten findes.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-06-02 15:24

> Men de er der stadig og du skal stadig skaffe dig af med dem begge.

Jeg har en stor skraldespand, som er opstillet mindre end 1 meter fra
postkassen, så besværet er minimalt for mig.

Jeg kunne dog godt bruge oceaner af tid [og andres tid] på at
skrive/ringe/kontakte JyllandsPosten...men det er jeg for rationel til.

--
Mvh Henrik.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 16-06-02 15:39

Henrik Aarfeldt <rivmin@rivmin.dk> wrote:

> skrive/ringe/kontakte JyllandsPosten...men det er jeg for rationel til.

Jeg kan huske dengang Usenet var et sted hvor fornuften rådede.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-06-02 16:03

> Jeg kan huske dengang Usenet var et sted hvor fornuften rådede.

Var det ikke kedeligt at være alene der..??..

--
Mvh Henrik.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-06-02 15:45

On Sun, 16 Jun 2002 16:24:07 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

>Jeg kunne dog godt bruge oceaner af tid [og andres tid] på at
>skrive/ringe/kontakte JyllandsPosten...men det er jeg for rationel til.

Men hvis det nu skete hveranden uge, at du fik lokalsprøjten to gange,
så var det måske mest rationelt at kontakte dem der deler den ud,,,

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-06-02 16:02

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> wrote in message

> Men hvis det nu skete hveranden uge, at du fik lokalsprøjten to gange,
> så var det måske mest rationelt at kontakte dem der deler den ud,,,

Nemli...men da dettte ikke er 1453435453 gang han gør det forkert...så er
der ikke den store panik.

--
Mvh Henrik.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-06-02 16:21

On Sun, 16 Jun 2002 17:01:41 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

>Nemli...men da dettte ikke er 1453435453 gang

Hvis du mener det først er nødvendigt efter 1.4 milliader gange, så
kan det jo være ligemeget, så mange uger lever du aligevel ikke,,,

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-06-02 17:25

> Hvis du mener det først er nødvendigt efter 1.4 milliader gange, så
> kan det jo være ligemeget, så mange uger lever du aligevel ikke,,,

Hold da op...sikken I kan i dag...er det varmen ?

Kender du ikke: 'overdrivelse fremmer forståelsen' ?
[ikke at forveksle med et andet 'slogan': 'samtale fremmer forståelsen']

Men du har sikkert fattet pointen alligevel...eos.

--
Mvh Henrik.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-06-02 18:17

On Sun, 16 Jun 2002 18:24:52 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

>Hold da op...sikken I kan i dag...

Også idag.

>er det varmen ?

Den er tilpas, skydækket også, var ved stranden tiderliger idag,
forstår ikke at der ikke var flere der.

>Kender du ikke: 'overdrivelse fremmer forståelsen' ?
>[ikke at forveksle med et andet 'slogan': 'samtale fremmer forståelsen']

Jov, men overdrevent overdrivelse frammer i lige så høj grad
provokeringerne

>Men du har sikkert fattet pointen alligevel...eos.

Naturligvis så fatter jeg hvad du mener, og har gjort det hele tiden.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-06-02 20:11

> Den er tilpas, skydækket også, var ved stranden tiderliger idag,
> forstår ikke at der ikke var flere der.

Lidt det samme hos mig:
Top-temp: 21,9 kl 14.35
Lav-temp: 13,2 kl 03:39
Nu-temp: 17,7 og falder med 0,9 grader pr time.
Top-vind: 8,5ms kl 12.35
Nu-vind: 1,4ms

> Jov, men overdrevent overdrivelse frammer i lige så høj grad
> provokeringerne

> Naturligvis så fatter jeg hvad du mener, og har gjort det hele tiden.

Jo...det havde jeg længe gennemskuet...men det tog sin tid at få dig til at
indrømme det

Go' weekend...det der så er tilbage..

--
Mvh Henrik.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-06-02 20:32

On Sun, 16 Jun 2002 21:11:28 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

>Lidt det samme hos mig:
>Top-temp: 21,9 kl 14.35
>Lav-temp: 13,2 kl 03:39
>Nu-temp: 17,7 og falder med 0,9 grader pr time.
>Top-vind: 8,5ms kl 12.35
>Nu-vind: 1,4ms

Vinden blev vi ikke generet af, det er gevindsten ved at bevæge sig
ned af skrænten, så er man i læ for vestenvinden.

>Jo...det havde jeg længe gennemskuet...men det tog sin tid at få dig til at
>indrømme det

Nu var det jo alså ikke mig der startede det, jeg faldt først ind, da
det begyndte at blive sjovt

Fra : JH

Dato : 15-06-02 09:34

Efter al den dårlige omtale det firma har fået i forskellige ng's,
fatter jeg ikke at der stadig er nogle som bare så meget som
overvejer, at have noget at gøre med det skod-firma.
En anden ting jeg ikke forstår:
Aftestede teknikeren ikke at både ADSL og telefon virker
inden han gik?
Det gjorde den TDC-tekniker der installerede min ADSL,
da grundigt inden han gik.

JH

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-06-02 10:14

On Sat, 15 Jun 2002 10:34:20 +0200, "JH" <jyhj@eurosport.com> wrote:

>JH

For nu at citere Allan:

Hvis du absolut skal poste i flere grupper, kunne du så ikke
crossposte rigtigt, så man slipper for at se dit indlæg flere gange.

--
- Peter Brodersen

Fra : JH

Dato : 15-06-02 10:20

Peter Brodersen wrote:

> For nu at citere Allan:
>
> Hvis du absolut skal poste i flere grupper, kunne du så ikke
> crossposte rigtigt, så man slipper for at se dit indlæg flere gange.

Hvad mener du?
Har ikke crosspostet noget som helst.
Har svaret i 2 grupper.

JH

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-06-02 10:27

"JH" <jyhj@eurosport.com> skrev i en meddelelse
> Hvad mener du?
> Har ikke crosspostet noget som helst.
> Har svaret i 2 grupper.

Hvilket netop var var Peter og andre bad dig om ikke at gøre.
Crosspost er opfundet af en grund...

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : JH

Dato : 15-06-02 11:28

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "JH" <jyhj@eurosport.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvilket netop var var Peter og andre bad dig om ikke at gøre.
> Crosspost er opfundet af en grund...

Nu er det jo ikke alle, der læser begge ng's.

JH

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-06-02 11:33

> Nu er det jo ikke alle, der læser begge ng's.

Men når du poster det samme i begge grupper bør du alligevel anvende
crosspost...
Dermed slipper folk der læser begge grupper for at læse det samme 2
gange

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-06-02 11:51

Sat, 15 Jun 2002 12:28:14 +0200, skrev "JH"
<jyhj@eurosport.com>:

>Nu er det jo ikke alle, der læser begge ng's.

Du orienterer om adslforbindelser og så hører det hjemme i
xdslgruppen.

Men, hvis du endelig vil poste i to grupper, så bliver du bedt om
at x-poste og det er det du ikke har gjort.

Man x-poster ved at skrive flere nyhedsgruppenavne i tilfeltet,
adskilt med et komma.

Og sætter fut (follow up to/opfølgning til) til den mest
relevante gruppe.

Læs <http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html>.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå vil blive bragt.

Fra : SteenStilling

Dato : 15-06-02 20:27

"HW" skrev d. 14-06-02 22:45 dette indlæg :
> [...]
>

> En opsummering af hvad jeg har været udsat for:
>
> - Blev lovet en ADSL-forbindelse senest 1 mdr. efter ordredato, men
Hmmm, jeg blev lovet min ADSL-forbindelse inden 4 uger, det tog 19 dage
fra ordredato!

> [...]
> uge efter kom en tekniker som jeg selv blev bedt om at få fat i
> Telefonforbindelsen blev lavet, men ADSL forbindelsen blev afbrudt.
Hvad har din ADSL-forbind. og din telefon med hinanden og gøre? Mig
bekendt må Tiscali ikke RØRE din Tlf. fordind.
Det er TDC( da det er dem der "ejer de fleste" kabler i DK.) der kommer
og trækker et nyt kabel fra fordelerboksen der er nærmest dig på din
ejendom,
og monterer et ADSL stik ved siden af dit Tlf. stik..

> [...]
til
> support fik jeg at vide at jeg ikke er berettiget til denne booster
Har desværre ikke noget kendskab til dette, mon det ikke var en
tastefejl fra Tiscali`s side?

> [...]
ADSL-forbindelse,
> der er nu gået endnu en uge og alt i alt er jeg tilbage til
Hmmm,

> [...]
eneste
> alternativ da telefonerne jo ikke virkede.
Kommer an på hvilken tid af døgnet du ringer!

> - Sendte 5 e-mails over en periode på 3 uger for at få status på
> forbindelsen, uden at få ét eneste svar.
DET er dårlig service, jeg har selv aldrig oplevet en svartid der lå på
over 24 timer!

> [...]
>
> Den bedste måde at undgå det på: Hold dig langt væk fra Tiscali!
>
> Firmaet lever i allerhøjeste grad op til øgenavnet "World Offline"...
Ro på giv dem en chance, de har lige fådet nyt EDB,,,,,
Med venlig hilsen
Steen Stilling

http://www.kandu.dk/

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 16-06-02 10:42

On Fri, 14 Jun 2002 23:45:06 +0200, "HW" <hardware@ofir.dk> wrote:

>Blot en lille anbefaling om at holde sig langt væk fra Tiscali hvis man er
>på udkig efter ADSL. Tiscali er og bliver den mest amatøragtige virksomhed
>jeg længe har haft med at gøre.

Vi er efterhånden en hel del der bare venter på at Oncable bliver klar
i vores områder. Så er der billigere forbindelser og mere for pengene.

F.eks 512/128 som koster 430 hos Tiscali kan fåes for 340 hos Oncable.