ADSL på bærbar pc
Fra : Hans Christian Johan~

Dato : 14-06-02 22:33

Hej!
Jeg overvejer at købe mig en bærbar pc af en eller anden art.
Er dog lidt i tvivl om hvilke der kan tilsluttes mit ADSL internet.
Altså hvilke der har et stik bag i som passer til ledningen fra modemet.
Hvad hedder sådan et stik/kort som sidder i en bærbar hvis den skal kunne
tilsluttes ADSL...hedder det bare et netværkskort, eller er der en anden
betegnelse??

Mvh, Hans Christian Johansen

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 14-06-02 23:24

"Hans Christian Johansen" <hans@johansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> tilsluttes ADSL...hedder det bare et netværkskort, eller er der en anden
10mb netværkskort eller USB - gå efter en løsning til netværkskort hvis det
er muligt, det er mere fleksibelt..

Bemærk at alle 100MBit nætværkskort også kan køre 10mbit (jeg har i hvert
fald ikke set et der ikke kunne, men det kan vel laves hvis et eller andet
sygt individ virkelig vil).

/Lars

Fra : Tinky Winky

Dato : 14-06-02 23:58

> Bemærk at alle 100MBit nætværkskort også kan køre 10mbit (jeg har i hvert
> fald ikke set et der ikke kunne, men det kan vel laves hvis et eller andet
> sygt individ virkelig vil).

De findes skam. 100Mbit netkort. Det er derfor de 10/100Mbit bliver kaldt
det og ikke bare 100Mbit kort. Så pas på ikke at få et 100Mbit "only"
netkort.

Gå efter 10/100Mbit, men 10Mbit er OK til ADSL.

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 15-06-02 04:05

"Tinky Winky" <twREMOVE@tinkywinkysfantasyplace.dk> wrote in message

> [...]
> netkort.
>
> Gå efter 10/100Mbit, men 10Mbit er OK til ADSL.

Ups, fik ikke nævnt at det er på en bærbar jeg aldrig har set et kort der
kunne køre 100Mbit men ikke 10MBit.. :)

/Lars

Fra : cad

Dato : 14-06-02 23:53

"Hans Christian Johansen" skrev d. 14-06-02 22:33 dette indlæg :
> [...]
anden
> betegnelse??
>
> det hedder flere navne LAN-kort eller Ethernetcard og bruger RJ 45
-stik Hvis du får en maskine med windows XP eller windows 2000 er
adsl nemmere at håndtere mht installationsguide m.v.
får du adsl , så få også en firewall og antivirus o.s.v. kik på
www.dell.dk for at se mulighederne ( man får ide om priser og kvalitet)
har selv en ny pentium 4 bærbar med det hele.

http://www.kandu.dk/