Filemaker erfaringer med ødelagte filer?
Fra : Niels Prins

Dato : 14-06-02 22:34

Jeg har i flere år arbejdet med Filemaker og har efterhånden opbygget
en vis erfaring i at bruge programmet. Generelt kører det uden
problemer. Den eneste 'fejl' jeg kan finde er at data og brugerflade
ligger i samme dokument. Det ville være rart hvis det var adskilt så
når/ hvis der opstår fejl i brugerfladen så er dataene intakte og
omvendt. På nuværende tidspkt. er det let at miste data, da man er
tvunget til at gå tilbage til en tidligere udgave af databasen og ikke
kan komme til at importere de nyeste data fra en ødelagt fil. Jeg har
situationen nu og det ærger mig at jeg aldrig har fået programmeret en
atomatisk backup af dataene.

Er der nogle der har erfaring for hvordan man bedst vedligeholder og
backupper filemakerdatabaser. Hvad skal man gøre for at bevare sunde
baser. Jeg arbejder med Filemaker 4.04 på en Filemakerserver 3, da
firmaet ikke syntes der er grund/økonomi til at opgraderer til en nyere
version.

Alle kommentarer vil blive læst med stor interesse.

Niels

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 18-06-02 09:15

Niels Prins <niels@nprins.dk> wrote in news:140620022334136421%
niels@nprins.dk:

> [...]
> version.
>
> Alle kommentarer vil blive læst med stor interesse.

Hej Niels,

nu er det efterhånden en del år sidne jeg har rodet med FM, men jeg mener
bestemt du kan linke data fra en anden FM-base. Så kan du gøre som mange
Access-udviklere: du laver en FM-"base" med brugerflade og en anden med
data og linker de to sammen. Dette gør det rimelig nemt at lave backup af
hver del for sig.

--

Klaus Ambrass
IT - Storstrøms Amt