Besynderlig adfærd
Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 14-06-02 19:38

Hejsa.

Inden i nu knækker sammen af grin over min uvidenhed så husk jeg er
nybegynder i at eje heste.
Vi har lige været ude på den skønneste tur på vores to islændere, her da vi
kom hjem stiller vallakken sig til at æde i hoppens gødning, hvorfor pokker
gør han det.
Mangler han noget ? Er det fordi hun er i brunst? Kom ud af hullerne i kloge
hoveder.
V H Gitte

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 17-06-02 21:57

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Inden i nu knækker sammen af grin over min uvidenhed så husk jeg er
> nybegynder i at eje heste.

Tjah... man skal jo starte et eller andet sted, som jeg plejer at sige. Hvo
intet spørgsmål vover, intet lærer, kunne man også sige.

> [...]
pokker
> gør han det.
> Mangler han noget ? Er det fordi hun er i brunst? Kom ud af hullerne i

Jeg er også selv ret ny i "faget", men så vidt jeg kan forstå er det en ret
udbredt skik blandt heste at spise hinandens gødning. Og hvis jeg kan huske
ret endnu en gang får føl den rette tarmflora ved at spise hoppens gødning.
Correct me if I'm wrong.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Liz

Dato : 18-06-02 20:04

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> wrote in message
Og hvis jeg kan huske ret endnu en gang får føl den rette tarmflora ved at
> [...]

Hej Trond,
Du har ret! Endnu en gang!!!!? Ved du om små hundehvalp tager skade af
hestepærer? Jeg er stor tilhænger af genbrug, men dette er måske lidt for
meget af det gode!!!!

Tordenhilsener Liz

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 20-06-02 19:38

"Liz" <lizb@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du har ret! Endnu en gang!!!!? Ved du om små hundehvalp tager skade af
> hestepærer? Jeg er stor tilhænger af genbrug, men dette er måske lidt for

Tjah, jeg tvivler på, at de tager skade af det. Jeg har hørt at hunde også
spiser hinandens høm'er og render rundt med kæften fuld af
listeria-bakterier. Derfor kysser jeg aldrig hunde - og iøvrigt heller
aldrig andre dyr (heller ikke min hest).

mvh
Trond Øyvind Hermansen
- som tager til Norge i en uge og derfor må undvære sin hest.

Fra : Liz

Dato : 20-06-02 20:24

> [...]
>

> mvh
> Trond Øyvind Hermansen
> - som tager til Norge i en uge og derfor må undvære sin hest.

Når jeg ser hvor min krikker stikker deres muler henne, så kysser jeg dem
heller ikke. Og det er ikke kun i hinandens afføring!!
God tur til Nørge - er det ikke der du er fra med sådan et navn?

Fra : Marlene

Dato : 22-06-02 12:50

Liz <lizb@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:vVpQ8.76573$N46.2154060@news010.worldonline.dk...

> Når jeg ser hvor min krikker stikker deres muler henne, så kysser jeg dem
> heller ikke. Og det er ikke kun i hinandens afføring!!
> God tur til Nørge - er det ikke der du er fra med sådan et navn?

Uhha, jeg kan slet ikke lade være!! Der er ikke noget blødere..... Men jeg
har nu også altid været vild med at kysse dyr, for jeg eeeelsskeeer dem
bare! Jeg kyssede altid vore hunde, da jeg boede hjemme (og er aldrig blevet
syg af det)........

Mvh. Marlene.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 24-06-02 07:21

Marlene wrote:
> [...]
> bare! Jeg kyssede altid vore hunde, da jeg boede hjemme (og er aldrig blevet

Jeg tror faktisk også, at hestemuler (og hunde-"muler" for den sags
skyld) er overraskende rene.

-dennis

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 01-07-02 10:02

"Marlene" <tunne@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Liz <lizb@worldonline.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:vVpQ8.76573$N46.2154060@news010.worldonline.dk...

[snip]

> [...]
> har nu også altid været vild med at kysse dyr, for jeg eeeelsskeeer dem
> bare! Jeg kyssede altid vore hunde, da jeg boede hjemme (og er aldrig

Marlene, mind mig på aldrig at kysse dig...

mvh
Trond Øyvind Hermansen
*gnæk*

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 01-07-02 10:01

"Liz" <lizb@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
[snip]

> Når jeg ser hvor min krikker stikker deres muler henne, så kysser jeg dem
> heller ikke. Og det er ikke kun i hinandens afføring!!
> God tur til Nørge - er det ikke der du er fra med sådan et navn?

Njah. Er da nu rimeligt halvt dansk og med dansk statsborgerskab. Men min
ene søster og det meste af min øvrige familie bor i Norge.

mvh
Trond Øyvind Hermansen
- som nu altså er kommet hjem igen og snart skal ud at se til sin hest

Fra : Nina Svanholm

Dato : 19-06-02 09:01

Hej

Jeg ved at det er normalt at føl spiser hestepærer, men det er da ikke
normalt at voksne heste spiser dem-jeg tror jeg ville ringe til en dyrlæge
og spørge ham ad, det kunne jo være at der var noget han mangler....

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 19-06-02 09:56

"Nina Svanholm" <hammer@telefona.dk> wrote:

>Jeg ved at det er normalt at føl spiser hestepærer, men det er da ikke
>normalt at voksne heste spiser dem-jeg tror jeg ville ringe til en dyrlæge
>og spørge ham ad, det kunne jo være at der var noget han mangler....

Jo,jo. Jeg har en new-forest pony, 5 år som meget interesseret går og
snuser til de brunstige hoppers pærer. Når jeg kommer tæt på og
spørger ham om "det lugter godt", så brummer han som en hund og
snupper hurtigt et par bidder inden jeg ka´ nå at få noget!

Jeg ville spare dyrlægen, andet en for en sjov historie

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 19-06-02 17:10

Hejsa
Tusinde tak for jeres indlæg, rart at kunne få nogle forklaringer. Jeg har i
øvrigt kun set ham gøre det den ene gang.
V H Gitte

Fra : Nina Svanholm

Dato : 19-06-02 19:34

Hej Ole

Der ville jo ikke ske noget ved at ringe og spørge dyrlægen ad vel?! Min
dyrlæge tager ihvertfald ikke penge for at man ringer og stiller et
spørgsmål!

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 19-06-02 20:17

> [...]

>Der ville jo ikke ske noget ved at ringe og spørge dyrlægen ad vel?! Min
>dyrlæge tager ihvertfald ikke penge for at man ringer og stiller et

Heller ikke min, men man kan "spare" dyrlægen for/på flere måder

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Nina Svanholm

Dato : 20-06-02 05:46

Hej

Dyrlæger bliver da rigeligt betalt, så jeg kan ikke se at man skulle spare
sin dyrlæge for et enkelt spørgsmål, det handler jo ikke om at tage hensyn
til sin dyrlæge, det er trodsalt hans job men derimod at tage hensyn til sin
hest, den har ikke valgt at være hvor den er!
Fortsat god dag

Fra : Jeanette

Dato : 08-07-02 00:35

grunden til at den gør som den gør er at den mangler vitaminer
heste der spiser træ mangler også men her er det trækuld ja grin bare men
det er nu rigtig