Og hvad er det så lige...
Fra : Mugge

Dato : 14-06-02 16:28

....jeg skal gøre her!
Jeg har et php script (site search), hvor der skal forbindes til mysql osv.
Det første herunder er enkelt nok for mig at ændre, men næste afsnit - hvad
er det for noget.
Hvad skal der står i: "// the server path to your home directory"
Hvad henviser det til?
Det er vel enkelt når det kommer til stykket?

// the url to your website
$home = "http://www.thebootroom.dk";

// the server path to your home directory
$homedir = "/home/virtual/redtempe/home/httpd/html";

Mugge

--

mugge.lfc@elvis.dk

http://www.thebootroom.dk

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 14-06-02 20:31

> // the server path to your home directory
> $homedir = "/home/virtual/redtempe/home/httpd/html";

Den skal sikkert pege på root biblioteket (ikke brugeren 'root'). Mon
ikke det er /var/html...et-eller-andet?

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Mugge

Dato : 14-06-02 21:01

> Den skal sikkert pege på root biblioteket (ikke brugeren 'root'). Mon
> ikke det er /var/html...et-eller-andet?

Skal det så forstås på den måde at hvis jeg har er URL der f.eks hedder:
http://www.thebootroom.dk/test.html, så skal det pege på roden af serveren,
og så noget i retning af:
c:\***\thebootroom.dk\test.html, hvor *** er navnet på serveren.
Er jeg helt gal på den, og hvordan finder jeg navnet på den server?

Mugge

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 14-06-02 22:01

Mugge skrev: (messageID: <news:aedi2k$12d4$1@news.cybercity.dk>)

> Er jeg helt gal på den, og hvordan finder jeg navnet på den server?

Det nemmeste er at se i phpinfo() under 'Apache Environment'. Her findes
'DOCUMENT_ROOT' angivet.

Lav en php-fil med indholdet: <?php phpinfo(); ?>
Upload den
Kald den i browseren

--
Kasper Damkjær

http://www.damkjaer.net/

Fra : Mugge

Dato : 16-06-02 10:49

> [...]
> 'DOCUMENT_ROOT' angivet.
>
> Lav en php-fil med indholdet: <?php phpinfo(); ?>

Tak, det var lige det jeg skulle bruge.

Mugge

Fra : -Martin-

Dato : 14-06-02 22:01

On Fri, 14 Jun 2002 17:28:03 +0200, "Mugge" <mugge.lfcREMOVE@elvis.dk>
wrote:

> [...]
>$home = "http://www.thebootroom.dk";
>
>// the server path to your home directory
>$homedir = "/home/virtual/redtempe/home/httpd/html";

Hvis man kører sin egen lille hjemmeserver... så kunne roden fx være

$homedir = "d://webserver//roden//siden";