Hvordan sikre man sig at de nyeste poster ~
Fra : DA

Dato : 14-06-02 16:40

Hvordan sikre man sig at de nyeste poster altid bliver vist på
siden.

Hvis man retter en post i databassen bliver den ikke vist på
siden før at jeg klikker på refresh hvordan undgår jeg det uden
at sætte noget på så den opdater hele tiden.

Indskrivningens siden og visningen består af 2 sider

Håber at der er en der kan hjælpe mig.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-06-02 17:32

"DA" <ingen@mail.tak> wrote in message news:aed2ni$sor$1@sunsite.dk...
> Hvordan sikre man sig at de nyeste poster altid bliver vist på
> siden.

Ved at sortere efter dato. Når en post oprettes gemmer du tidspunktet den
blev oprettet på.

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Må man forvente at tage på i vægt, hvis man løber baglæns?

Fra : DA

Dato : 14-06-02 17:57

Tak for oplysningen det vil jeg prøve.

Fra : Matthiessen

Dato : 14-06-02 20:46

> Ved at sortere efter dato. Når en post oprettes gemmer du tidspunktet den
> blev oprettet på.

I så fald er man vel nødt til at oprette et datofelt ?

I princippet er der jo intet i vejen med at sortere efter id som er
autonummereret, da det automatisk er den med det højeste id som er sidst
lagt ind.

/Anders Matthiessen
www.dioder.dk

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 15-06-02 06:57

"Matthiessen" <matthiessen@tdcadsl.dk> wrote in message

> I så fald er man vel nødt til at oprette et datofelt ?

Korrekt

> I princippet er der jo intet i vejen med at sortere efter id som er
> autonummereret, da det automatisk er den med det højeste id som er sidst
> lagt ind.

Så vidt jeg havde forstået, skulle det også gælde for opdateringer af en
eksisterende post, og så dur metoden ikke med at sortere efter ID

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Are you supposed to gain weight if you run backwards??

Fra : Matthiessen

Dato : 16-06-02 10:17

> Så vidt jeg havde forstået, skulle det også gælde for opdateringer af en
> eksisterende post, og så dur metoden ikke med at sortere efter ID

Ja i det tilfælde er det rigtigt at det ikke duer. Men som det står i
subject, må man formode at "nyeste post" er en ny, og ikke en opdateret en
:)

/Anders Matthiessen
www.dioder.dk

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 16-06-02 11:22

"Matthiessen" <matthiessen.SLET.@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]

> siden før at jeg klikker på refresh hvordan undgår jeg det uden
> at sætte noget på så den opdater hele tiden.

Jeg havde ikke løsningen på det problem (og tvivler at det kan løses som han
efterlyser), men jeg gik udfra at dette også skulle gælde for disse poster,
også selvom subj. ikke nævner disse???

Fra : DA

Dato : 16-06-02 21:51

Det er et ASP debatforum som jeg har gang i og problemet er det
samme som med dette forum de nyeste poster bliver ikke vist før
man klikker på opdater eller sagt på en anden måde når en bruger
kommer på siden 2 gang måske dagen efter er det de gamle poster
der bliver vist.

Mit spørgsmål er så om der findes en måde i ASP som gør at det
altid er det nyeste der bliver vist.

Fra : SumSum

Dato : 17-06-02 10:03

"DA" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse news:aeitms$jqo$1@sunsite.dk...
> [...]
> der bliver vist.
>
> Mit spørgsmål er så om der findes en måde i ASP som gør at det

Sørg for at dine sider ikke bliver cachet. Det lyder som om det er dit
problem.

<%
Response.AddHeader "Pragma", "no-cache"
Response.AddHeader "cache-control", "no-store"
%>

Burde forhindre den besøgendes browser i at cache siden, så de sidste
ændringer kommer frem

SumSum

---

Fra : DA

Dato : 17-06-02 17:13

SumSum Du er bare god, det var lige det som der skulle til fordi nu virker
det.
Mange tak for hjælpen.

Fra : SumSum

Dato : 20-06-02 14:03

"DA" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse news:ael1qc$s1s$1@sunsite.dk...
> SumSum Du er bare god, det var lige det som der skulle til fordi nu virker
> det.
> Mange tak for hjælpen.

Velbekommen. Jeg fandt nu selv svaret et andet sted *SS* Den slags koder kan
jeg ikke i hovedet

SumSum

---