DEN SITTER FAST
Fra : Mogens Egan

Dato : 14-06-02 15:57

[This followup was posted to dk.fritid.lystfiskeri and a copy was sent to the cited author.]

Hej

Jeg har en udmærket 9fod kulstnag ... samlet kul over kul ... 'nogen'
har skubbet lidt for
hårdt sammen på samlingen

Er der nogle der kender nogle tricks til at få stangen skilt at igen
????? Nok har jeg en stationcar, og den k a n være der, men det er
'lidt upraktisk'

Mogens Egan
Denmark
Mailto: Mogens@Egan.dk

Fra : Alex Linaa

Dato : 14-06-02 16:36

Mogens Egan wrote:

> [...]
>
> Er der nogle der kender nogle tricks til at få stangen skilt at igen
> ????? Nok har jeg en stationcar, og den k a n være der, men det er

Har været i samme situation.
Vi klarede det med WD40, og en person i hver ende af stangen der trak
som bare p....
Det gav så det efterfølgende besvær med at rense stangen for WD40, så
den kunne holde sammen igen.

vh
Alex

Fra : lars thomsen

Dato : 15-06-02 11:44

Smør ferrulen med stearin fra almindelige stearinlys. Dette gør at stangen ikke går fra hinanden ved kast og samtidig er let at få fra hinanden igen.
Mvh Lars Thomsen

Fra : SGF

Dato : 14-06-02 19:29

"Mogens Egan" <mogens@egan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
the cited author.]

> Hej
>
> Jeg har en udmærket 9fod kulstnag ... samlet kul over kul ... 'nogen'

Well...den her kommer nok til at lyde lidt sjov......

Du tager fat med én hånd på hver side af ferrulen (samlingen), med stangen
bag ryggen. Herefter sætter du dig på hug, med underarmene på ydersiden af
lårene, og holder godt fast på (fiske)stangen (stangen befinder sig vel
nærmest i dine knæhaser). Så presser du benene fra hinanden, så dine ben
presser hænderne og dermed de to stanghalvdele fra hinanden. Hvis ikke, du
kan holde fast nok, kan du bruge et par bidder cykelslange eller lign., så
du får et rigtig godt greb og stangen (jaja...).

For at undgå problemet en anden gang, kan du smøre ferrulen med specielt
ferrulefedt eller i en svæver vending gnide den lidt imod siden af
næsen.....

Mvh
Søren (der håber på at undgå ALT for mange halvsjofle misfortolkninger af
ordlyden i mit indlæg)

Fra : SEJ

Dato : 14-06-02 21:02

husk at tage det offline først, før du laver restore