Uønsket trafik igen igen...
Fra : JR

Dato : 11-02-01 09:49

Hej igen,

og tak for hjælpen i "Uønsket trafik. Hvad f..... kan jeg gøre". Det gav en
masse muligheder og det har hjulpet - en del...

Er der nogen der kan forklare mig hvad der er årsagen til følgende trafik:

"DNS query from pingo for 1.168.192.IN-ADDR.ARPA"?

Den er kommet med ujævne mellemrum hele natten mens pingo var den eneste
tændte maskine. Gennemsnitligt kommer den en gang i timen.

Pingo er installeret med win2k server men kører nu som almindeligt medlem af
en workgroup.

På forhånd tak!

Jakob

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-02-01 11:46

On Sun, 11 Feb 2001 09:48:50 +0100, "JR" <jakob.rohde@privat.dk>
wrote:

> og tak for hjælpen i "Uønsket trafik. Hvad f..... kan jeg gøre". Det gav en
> masse muligheder og det har hjulpet - en del...

Hvis du havde postet dette som en del af den tidligere tråd,
havde det været lettere for os andre at vide, hvad du snakker om.
(Jo, jeg kan godt huske det, men bare for en anden gangs skyld).

> Er der nogen der kan forklare mig hvad der er årsagen til følgende trafik:
>
> "DNS query from pingo for 1.168.192.IN-ADDR.ARPA"?

Hvor ser du det henne? På routeren?

> Pingo er installeret med win2k server men kører nu som almindeligt medlem af
> en workgroup.

Har du filtreret på udp-trafik fra port 137 til port 53? Gør det.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/