boot fra cd på bærbar
Fra : bbe8242

Dato : 14-06-02 16:05

Hej NG.

Jeg har en toshiba sattelite som jeg skal have op at køre, meakinen er
formateret, og der sidder kun et cd-rom drev i, jeg har prøvet alt for at
komme ind i biosen, men uden held F10 skriver dog "boot sequence is
changed", jeg har en win me cd, som kan boote direkte fra cdrom, men også
uden held her.
Hvad gør jeg ?

Benny

Fra : Adam Larsen

Dato : 14-06-02 17:10

Hej hvilken model har du ???? Det vil hjælpe en del...
Prøv med F2 den virker hos mig på min laptop. Men du skal holde den inde
lige fra du tænder. så får du en bios, eller en boot valgs meny!
Hæld og lykke, og hvis du har andet så skip winME det holder ikke en meter!

Fra : bbe8242

Dato : 14-06-02 17:51

Det er en toshiba satellite 200 cds, alle F-tasterne er prøvet

Hvad mener du holder, jeg har ikke win98 med boot på, kan man brænde en
opstartdisk, så det virker i en opstart ?

Benny

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 14-06-02 18:11

> Det er en toshiba satellite 200 cds, alle F-tasterne er prøvet

På nogle satellite modeller kommer man ind i BIOS ved at køre et lille DOS
program som hedder TSETUP.EXE.

Mvh. Brian

PS. Kig i manualen eller find den på toshibas hjemmeside. Der står det
sikkert!

Fra : bbe8242

Dato : 14-06-02 20:09

Nej det gør det ikke, jeg har hamrede manualen igennem uden held.
Skulle man så have TSETUP.EXE på en cdrom

Benny

Fra : Henning

Dato : 14-06-02 17:10

On Fri, 14 Jun 2002 17:05:07 +0200, "bbe8242" <holgaard@private.dk>
wrote:

> [...]
>komme ind i biosen, men uden held F10 skriver dog "boot sequence is
>changed", jeg har en win me cd, som kan boote direkte fra cdrom, men også

Er det ikke F1 for boot-menu?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk