Startup-problemer med notebook (ASUS S8200~
Fra : Panduro

Dato : 14-06-02 13:46

Hej.

Jeg sidder her med en ASUS Notebook (S8200 serien), som nægter at gennemføre
et startup. Det eneste, som sker lige efter notebook'en er blevet tændt, er,
at der lige kort foregår aktivitet på HD'en og derefter fremkommer så et
meget mørkt ASUS-startup-billede (som normalt er lyst fremtræende), hvor det
faktisk kun er konturerne, som fornemmes. Derefter er notebook'en død. Ingen
taster har nogen synlig effekt. Ikke en gang CTRL-ALT-DEL kan benyttes til
at genstarte; man bliver nødt til at slukke og tænde. .
Jeg har forsøgt at tilslutte notebook'en til en almindelig monitor. Her
sker der fuldstændigt det samme, bare med den forskel, at på monitoren
fremstår startup-billedet, som det ville gøre under normale omstændigheder.
Det er til tider lykkedes at få maskinen til at gennemføre et startup
ved at forsøge at slukke og tænde gentagne gange, men det synes ikke mere at
være tilfældet (og derudover er det jo nok heller ikke særligt
hensigtsmæssigt at gøre).
Jeg formoder, at det er et ret seriøst anliggende, som sandsynligvis
kræver en reparation af en defekt i notebook'en. Men hvis der enten er nogen
som umiddelbart kan hjælpe mig med problemet, og/eller som kan fortælle,
hvad der er blevet defekt og derfor skal repareres (og evt. også i dette
tilfælde kan oplyse mig om ca. pris for reparation), er jeg selvfølgelig
meget interesseret i at høre nærmere, da notebook'en meget gerne om muligt
skulle være i orden indenfor kort tid.

På forhånd, tak.

/Panduro