Søger en at være noget for (langt indlæg)
Fra : Ally

Dato : 14-06-02 13:31

Hej!

Allerførst vil jeg lige præsentere mig selv: Jeg hedder Allan og er 31 år
gammel. Jeg har brug for et godt råd eller 2. Jeg har prøvet lidt af hvert i
mit liv... har haft OCD (Obsessive Compulsive Disorder) størstedelen af mit
liv indtil jeg fik et nervesammenbrud for snart 10 år siden, som gudskelov
satte en stopper for OCD'en. Siden da har jeg gjort et stort arbejde i at
støtte mennesker med problemer af den ene eller anden art. Da jeg selv har
prøvet at have det meget dårligt, føler jeg en meget stor næstekærlighed for
at hjælpe og støtte.

Det, som jeg drømmer om, er at kunne være noget for nogen. Jeg står i den
situation, at jeg lige har mistet mit arbejde, så tid har jeg masser af.
Næstekærlighed er jeg fuld af. Men hvordan kommer jeg videre? Jeg spekulerer
en del over at skifte retning fra kontorarbejde til at arbejde med
mennesker. Men jeg ved ikke lige, hvad mine muligheder er, for med en
almindelig kontoruddannelse har jeg jo ikke just nogen kvalifikationer på
papir. Og p.g.a. faste udgifter ved jeg ikke, om jeg er i stand til at
starte forfra med ny uddannelse osv.

Jeg kunne også vildt godt tænke mig en veninde, som jeg kunne være noget
for... enten som penneven eller helst som rigtig ven. Men hvordan gør jeg
det, så mine hensigter ikke misforståes? Hvis jeg søger en veninde, så kan
det hurtigt misforståes, når jeg egentlig blot ønsker en sød veninde, som
jeg føler, jeg kan være noget for.

Jeg håber meget på nogle gode råd, for jeg har længe gået og ønsket, at jeg
kan gøre en forskel. Det er bare først nu, jeg har tiden og resourcerne til
det.

Kærlige hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Lotte M

Dato : 17-06-02 17:21

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> skrev :

> Hej!

Hej Allan

> Det, som jeg drømmer om, er at kunne være noget for nogen. Jeg står i den
> situation, at jeg lige har mistet mit arbejde, så tid har jeg masser af.

Der er mange muligheder for at lave frivilligt arbejde, man kan blive
besøgsven, frivillig hjælper osv - i øvrigt tæller frivilligt arbejde
hvis man søger ind på nogle af de "bløde" uddannelser.

Se feks: http://www.friarb.dk/ eller
http://www.plan-international.dk/page.asp?phid=80 eller
http://www.jubii.dk/Erhverv_oekonomi/Jobmarkedet/FrivilligtArbejde/

> Jeg kunne også vildt godt tænke mig en veninde, som jeg kunne være noget
> for... enten som penneven eller helst som rigtig ven. Men hvordan gør jeg
> det, så mine hensigter ikke misforståes?

Handicaporganisationernes blade feks Handicap Nyt eller PTU Nyt har
kontakt-annoncer - du kan sikkert se bladene på biblioteket. En anden
mulighed er et af de forskellige net-mødesteder:
Se feks: http://www.pennevenner.i.dk/ eller
http://www.cnworld.com/venner/
- der er mange flere derude - søg feks på Google.

Held og lykke!
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk