Hvilket hjul?
Fra : _Moerch

Dato : 14-06-02 13:18

Hejsa!
Jeg har kigget lidt på følgende multihjul, men er lidt i tvivl om
pris/kvalitet. det er er fælles ved dem alle er at de skal bruges til
pirkefiskeri på Øresund og lign.

Hvad er jeres erfaringer??

Tica Gemini 300 1449,-
Tica Pisces 200 999,-
Abu Ambassadeur Classic 7000 899,-
Abu Ambassadeur 7000 C3 1149,-

Mvh
_Moerch

Fra : hansi.christiansen

Dato : 14-06-02 14:34

"_Moerch" skrev d. 14-06-02 13:18 dette indlæg :
> [...]
>
> Mvh
> _Moerch
> køb dig et ambassadeur 7000 det holder resten af dit liv. jeg har selv
et 7000c, som jeg har købt for 25år siden og det kører som et nyt , det
er ikke til at slide op!
knæk & bræk.
Hansi.

http://www.kandu.dk/

Fra : SEJ

Dato : 14-06-02 16:34

Hej Moerch

Du bør også kigge på det nye 7000 hjul med leverdrag bemse, det ser meget
interessant ud, ABU hjul har den fordel frem for asiatiske hjul at de består
ikke af så mange dele, dvs mindre risiko for at en del går i stykker og det
er nemmere selv at skille det ad og reparere/rense det.

TICA hjul har dog en meget lækker fiinish.

Jeg bruger selv ABU rocket hjul til øresund og en kraftig kastestang Shimano
symetri special som kan kaste med vægte op til 250g uden problemer og
håndterer fisk op til 10 kg uden problemer, har desværre ikke prøvet dem
større.

Mvh SEJ

Fra : John Hilt

Dato : 23-06-02 16:54

G'day all!
On Fri, 14 Jun 2002 17:34:21 +0200 SEJ wrote:

> [...]
>symetri special som kan kaste med vægte op til 250g uden problemer og
>håndterer fisk op til 10 kg uden problemer, har desværre ikke prøvet dem

Jeg måtte levere min 6500 CS Pro Rocket til reparasjon etter bare én
sesong med elve- og havfiske. Hjulet ble spylt og oljet etter brug, men
det korroderte likevel så mye innvendig at udløsermekanismen
ble blokkert av hvit pulveraktig korrosjon.

--

_/_/_/ -= jh =-

- Going to war over religion means killing each other to see who has the better imaginary friend.

Fra : SEJ

Dato : 27-06-02 07:27

Det er korrekt, det nøjagtige sker med mine to hjul, men det skal bare have
lidt olie så kører det igen.

Fra : John Hilt

Dato : 29-06-02 07:26

G'day all!
On Thu, 27 Jun 2002 08:26:31 +0200 SEJ wrote:

>Det er korrekt, det nøjagtige sker med mine to hjul, men det skal bare have
>lidt olie så kører det igen.

Eloksert og saltvannsbestandig aluminium skal da ikke korrodere slik?
Jeg har en snart 20 år gammel 5500D som for det meste er brukt i
saltvann og som har blitt mishandlet på det groveste. Den er likevel
uten korrosjon innvendig.

Fra : SGF

Dato : 14-06-02 19:33

"_Moerch" <juggernaut@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har kigget lidt på følgende multihjul, men er lidt i tvivl om
> pris/kvalitet. det er er fælles ved dem alle er at de skal bruges til

Jeg tror ikke, der findes lystfiskere, der har fortrudt købet af en
Ambassadeur 7000 uanset hvilken version. Mit har VIRKELIG fået tæsk - det
gule rev, havfiskeri på dybt vand i norge, bulefiskeri på øresund mm., og
det kører som nyt efter mere end 10 år. Svensk kvalitet - lidt som en
volvo...ikke verdens smarteste dessign, og heller ikke verdens bedste pris,
men stort set uopslideligt!!!!

En yderligere fordel ved en 7000 frem for deciderede havhjul er, at en 7000
kaster forrygende (og iøvrigt også er meget velegnet til trolling...jeg
kunne blive ved).

Mvh
Søren

Fra : Søren

Dato : 14-06-02 23:47

On Fri, 14 Jun 2002 20:32:54 +0200, "SGF"
<sgfrede(removethis)@post10.tele.dk> wrote:

> Svensk kvalitet - lidt som en
>volvo...ikke verdens smarteste dessign, og heller ikke verdens bedste pris,
>men stort set uopslideligt!!!!

ROTFL

Men du har ret

Søren

Nørrrrrebro

Fra : _Moerch

Dato : 14-06-02 19:43

Jeg takker for jeres svar. Resultat er nok et nyt Ambassadeur 7000

Mvh
_Moerch

Fra : Søren

Dato : 14-06-02 23:45

On Fri, 14 Jun 2002 14:17:51 +0200, "_Moerch"

Abu

Søren
Nørrrrrebro

Fra : John Hilt

Dato : 23-06-02 16:55

G'day all!
On Fri, 14 Jun 2002 14:17:51 +0200 _Moerch wrote:

>Abu Ambassadeur Classic 7000 899,-
>Abu Ambassadeur 7000 C3 1149,-

Jeg vil absolutt anbefale en Ambassadeur Eon 6600 som er helt i plast
og rustfritt stål. Eloksert aluminium og faste glidelager der ikke kan
skiftes duger ikke. (Classic-serien.)

Fra : Anders og Berit

Dato : 23-06-02 21:17

"John Hilt" <jhilt@offline.no> skrev i en meddelelse
> G'day all!

> Jeg vil absolutt anbefale en Ambassadeur Eon 6600 som er helt i plast
> og rustfritt stål. Eloksert aluminium og faste glidelager der ikke kan
> skiftes duger ikke. (Classic-serien.)

EON 6600 er lidt mindre end de klassiske 6000/6500 hjul, og de faste
glidelejer som er en messing eller bronzebøsning kan nemt udskiftes. Både
med en ny bøsning
eller et kugleleje efter ønske

Mvh
Anders

Fra : John Hilt

Dato : 27-06-02 09:25

G'day all!
On Sun, 23 Jun 2002 22:17:15 +0200 Anders og Berit wrote:

>EON 6600 er lidt mindre end de klassiske 6000/6500 hjul, og de faste
>glidelejer som er en messing eller bronzebøsning kan nemt udskiftes. Både
>med en ny bøsning eller et kugleleje efter ønske

Den nuværende Classic-serien har 1 fast lejer og 1 løs bøsning/brems.