sammensætning af variabler(konkatinering)
Fra : Jan Gravgaard

Dato : 14-06-02 12:24

Hejsa.
Jeg har en forløkke, hvor jeg gerne vil sætte 2 variabler sammen.

$variabler+$i <--

Men hvordan gøres dette. + og . virker ikke rigtigt.

Hilsen
Jan.

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 14-06-02 13:15

Jan Gravgaard wrote:

> Hejsa.
> Jeg har en forløkke, hvor jeg gerne vil sætte 2 variabler sammen.
>
> $variabler+$i <--
>
> Men hvordan gøres dette. + og . virker ikke rigtigt.

.. skulle meget gerne virke...

<?
$tekst1 = "Hej";
$tekst2 = " med dig";
$tekst = $tekst1.$tekst2;
echo $tekst;
?>
Giver "Hej med dig".

.. bruges i PHP til at sætte tekststrenge sammen, + bruges til at lægge tal
sammen.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Dennis Vinther

Dato : 14-06-02 14:33

gravgaard@jubiimail.dk (Jan Gravgaard) wrote in

> Hejsa.
> Jeg har en forløkke, hvor jeg gerne vil sætte 2 variabler sammen.
>
> $variabler+$i <--
>
> Men hvordan gøres dette. + og . virker ikke rigtigt.

Hmm... siden du siger at . ikke virker går jeg ud fra at du måske ønsker at
generere en ny variabel...

Det kan du gøre sådan her:

$var1 = "davs";
$var2 = "du";

${$var1.$var2} = 6;
echo "værdien er: ".$davsdu;

Mvh
Dennis

--
Aalborg
Erstat NOSPAM med dk i min e-mail

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-06-02 14:59

Jan Gravgaard skrev:

>Jeg har en forløkke, hvor jeg gerne vil sætte 2 variabler sammen.

Hvad indeholder variablene?

--
Bertel