variable variables og arrays...
Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-06-02 11:40

Jeg har prøvet på at løse det her, men kan ikke lige se mig ud af det...

jeg har et array med arrays som vha while smides på en side hvor de kan
redigeres, og submittes til db-opdatering...

jeg vil så gerne have både indholdet og navnet på en variabel (rigtigt
gættet: fra db) i et array ud så jeg kan skrive <input type="text"
name="$$var" value="$var"> - men jeg kan ikke få det til at du - håber
at nogen er lidt bedre til variabel-variabel-syntaksen, og kan hjælpe -
koden:

$punkter=array(#0 = H2, #1=URL, #2=beskrivelse, #3=hjælpetekst-URL,
   0 =>array("Ledelse",$LedelseURL,$LedelseBeskriv, "URL til en hjemmeside
med institutionens ledelse"),
   1 =>array("Forskning",$ForskningsProfilURL, $ForskningsProfilBeskriv,"URL
til en hjemmeside med institutionens forskningsprofil"),
   2 =>array("Kontakt",$KontaktURL,$KontaktBeskriv,"URL til en hjemmeside
med institutionens kontaktdata (tlf, mail etc)"),
   3 =>array("Kontakt - Kort",$KontaktMapURL,$KontaktmapBeskriv,"URL til et
kort med institutionens fysiske placering"),
   4 =>array("Egen hjemmeside",$HmpURL,$HmpBeskriv,"Link til jeres egen
hjemmeside")
);

echo '<input type="text" value="'.$punkter[$AP][1].'"
name="'.$$punkter[$AP][1].'")

det giver 'name="Array[1]"

hvis jeg skriver

name="'.${$punkter[$AP][1]}.'"

så bliver det et tomt name=""

Der er sikkert en løsning, men jeg kan ikke lige gennemskue den?

pf tak

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk