Hvilken udbyder?
Fra : niels hansen

Dato : 14-06-02 10:30

Jeg skal vælge et ADSL produkt, og står lige nu over for valget mellem
Cybercitys 256/128(256) med router og Tiscalis 256/256 med Cisco 677
router. Hvilken af disse to kan bedst anbefales?
Det skal lige nævnes at ADSL forbindelsen skal bruges til et lille
netværk, hvor der ikke skal spilles spil.

Mvh, niels

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 14-06-02 12:40

"niels hansen" <nielshansen@nhweb.dk> wrote in message
> [...]
> Det skal lige nævnes at ADSL forbindelsen skal bruges til et lille
> netværk, hvor der ikke skal spilles spil.

Hos Tiscali har du lov til selv at ændre i routerens configuration, under
eget ansvar,
det koster så lidt penge hvis du får ødelagt opsætningen så meget at den
ikke kan køre.
Jeg ved ikke hvlken holdning Cybercity har til sådan noget.
Vælger du Tiscali, så tag en SOHO 77 router istedet for.
Mvh
Torben

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-06-02 13:12

Hej Torben Schou Jensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hos Tiscali har du lov til selv at ændre i routerens
> configuration, under eget ansvar

Det må man også hos CC (medmindre de da skulle have ændret det
fornylig, men det lyder usandsynlig).

> det koster så lidt penge hvis du får ødelagt opsætningen så meget
> at den ikke kan køre.

Medmindre man altså inden har hentet nulstillingsprogrammet på 32 KB
<http://support.tiscali.dk/adsl/download/routerreconfig.php> eller
ikke kan finde ud af at zippe de to filer ud i samme folder (fx
C:\1\), åbne et dos-vindue (alternativt Start -> Kør) og skrive

C:\1\reconfig

Og så skal routeren lige aktiveres/registreres igen på
<http://services.tiscali.dk/adsl/>, hvorefter den er som ny.

NB: For en god ordens skyld kan ovenstående _kun_ benyttes, hvis man
anvender Tiscali, da det er deres standardopsætning, der smides ind.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 14-06-02 13:30

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in

> Det må man også hos CC (medmindre de da skulle have ændret det
> fornylig, men det lyder usandsynlig).

Og det er ikke ændret. Der er fuld adgang til at konfigurere den lånte
router som man har lyst til.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-06-02 13:21

Hej niels hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Cybercitys 256/128(256) med router og Tiscalis 256/256 med Cisco
> 677 router. Hvilken af disse to kan bedst anbefales?

Jeg er meget glad for min Tiscaliopkobling (og med 677'eren). Udover
en særdeles stabil opkobling har man også en rap og pålidelig
newsserver (faktisk to, men det er en anden sag), og du kan lave op
til ialt 10 mailkonti (ægte POP3) kvit og frit.

Dermed er ikke sagt, at CC's 677-opkobling skulle være ringere. Jeg
har blot ikke noget førstehåndskendskab til dem.

--
Hygge fra Århus - Rudi