IRIX....
Fra : Lasse Skov

Dato : 13-06-02 23:04

Hej

Er der nogle som kan hjælpe mig med at finde en ISO udgave af IRIX 5.3, 6.2
eller 6.5????
Hvis der er nogle som ikke ved hvad det er så kan jeg sige så meget at det
er Silicon Graphics operativsystem, som faktisk er lidt i stil med linux.
Og jeg skal bruge den til en lille "SGI Iris Indingo"

Mvh Lasse

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 13-06-02 23:08

Lasse Skov wrote:
> Og jeg skal bruge den til en lille "SGI Iris Indingo"

Lille?

Fra : Sune Stjerneby

Dato : 14-06-02 08:45

It seems Christian E. Lysel wrote:

> Lille?

Det er den aeldste platform der kan koere 6.5.x, saafremt
det da er en R4000-udgave.

Den er i ydelse og statur ogsaa en af de mindste, hvilket
godt kan maerkes hvis man gaar fra fx. 4.0.x eller 5.3 til
6.5.x paa den hardware.

Hvis han derimod havde skrevet `Crimson' og lille i samme
saetning havde han vaeret galt i byen .

--
Sune Stjerneby <sst@vmunix.dk>
% bloto flem rech rech kini

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 15-06-02 00:27

Sune Stjerneby wrote:
> Den er i ydelse og statur ogsaa en af de mindste, hvilket
> godt kan maerkes hvis man gaar fra fx. 4.0.x eller 5.3 til
> 6.5.x paa den hardware.

Hentydede blot til dens fysiske størrelse, en almindelig stationcar kan
ikke flytte den. :)

Fra : Sune Stjerneby

Dato : 15-06-02 01:19

It seems Christian E. Lysel wrote:

> Hentydede blot til dens fysiske størrelse, en almindelig stationcar kan
> ikke flytte den. :)

Den kan (med lidt god vilje) vaere bag paa min cykel, sans monitor .

<http://vmunix.dk/images/sulaco.jpeg>

<http://images.google.com/images?q=iris+indigo>

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 15-06-02 08:51

Sune Stjerneby wrote:
> Den kan (med lidt god vilje) vaere bag paa min cykel, sans monitor .

Ups, jeg tænkte på Challenge'er serien,
http://www.geocities.com/sgipics/challenge/chall_l_logo.jpg

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 14-06-02 08:28

Lasse Skov wrote:
> Hej
>
> Er der nogle som kan hjælpe mig med at finde en ISO udgave af IRIX 5.3, 6.2
> eller 6.5????

Jeg tvivler paa du maa faa en kopi, dersom nogen havde cd'erne. Hvorfor
vil du i oevrigt have noget saa gammelt som 5.3 og 6.2 (sidst jeg legede
med Irix var vi paa 6.5.8m, og det var i foraaret 2000, vistnok).

Det bedste er at du kontakter SGI selv:

Copenhagen (near)
SGI
Hedelykke
Hovedgaden 451DK- 2640 Hedehusene
Denmark
Phone: +45 46 55 56 60
Fax: +45 46 57 94 40

Hvis du har en servicekontrakt faar du i oevrigt gratis tilsendt nye
udgaver af Irix og opdateringer, naar de udkommer.

Derudover synes jeg ikke (som du skriver laengere nede (men som jeg har
klippet vaek...)) at det minder om GNU/Linux. Jeg synes deres hardware
er fed, men jeg synes operativsystemet som standard er hullet som en si,
har alt for mange 'bells and whistles', og er ... "for anderledes" i
forhold til andre Unices - i.e. funktioner som man ikke kan gaette sig
til hvad goer, underlige programnavne osv.

Vh,

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany
http://www.fys.ku.dk/~omic