divX i xine
Fra : Magnus Pedersen

Dato : 13-06-02 22:21

I xine under mandrake linux 8.2 kan jeg kun afspille divX som root,
Jeg har installeret xine 9.8 som fulgte med mandrake som rpm-pakker.

Jeg er helt ny udi Linux så en evt. vejledning må gerne være skåret ud
i pap

--
Magnus Pedersen

Fra : Heine Laursen

Dato : 13-06-02 23:00

In article <3d090cbf$0$687$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]
> Jeg har installeret xine 9.8 som fulgte med mandrake som rpm-pakker.
>
> Jeg er helt ny udi Linux så en evt. vejledning må gerne være skåret ud

Jeg kender ikke xine (Også en newbie) men jeg kan varmt anbefale Mplayer.
Den har afspillet alt jeg har smidt efter den. Deriblant Divx 4/5

Jeg installerede den uden problemer (efter jeg havde læst dokumentionen)

Heine Laursen

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 14-06-02 12:09

Magnus Pedersen wrote:

> [...]
> Jeg har installeret xine 9.8 som fulgte med mandrake som rpm-pakker.
>
> Jeg er helt ny udi Linux så en evt. vejledning må gerne være skåret ud

Første punkt i vejledningen må vist være at bede dig om at fortælle hvad
der sker når du prøver at afspille divX som andre end root. Hvilke
fejlmeddelelser får du? Hvad står der i en eventuel logfil?

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 14-06-02 18:25

Andreas Kleist Svendsen told me in dk.edb.system.unix:

> Første punkt i vejledningen må vist være at bede dig om at fortælle
> hvad der sker når du prøver at afspille divX som andre end root.
> Hvilke fejlmeddelelser får du? Hvad står der i en eventuel logfil?

Divx filen bliver godt nok kørt, men kun med lyd, billedet er helt
blåt.

Jeg har luret min syslog igennem men synes ikke jeg kan finde noget
relevant. Hvis xine har sin egen log hvor finder jeg så den ?

--
Magnus Pedersen

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 15-06-02 18:32

Magnus Pedersen wrote:

> Divx filen bliver godt nok kørt, men kun med lyd, billedet er helt
> blåt.

Det lyder mystisk. Jeg kunne forstå det hvis der manglede nogle rettigheder
til at normale brugere måtte køre xine eller lignende, men det tyder det
her jo ikke ligefrem på.

Jeg har vist ikke lige noget bud på hvordan du kommer videre.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen