Branden på Tagpapfabrikken i Nørresundby
Fra : Kirsten Krebs Hansen

Dato : 13-06-02 21:33

Sidder med et gammelt avisudklip fra Aalborg Stiftstidende, som min mormor
havde gemt,
omhandlende en 'stor' brand i tagpapfabrikken i Nørresundby.
Desværre er det uden dato angivelse. Det er skrevet med gotisk skrift.

Fabrikken lå på/omkring Søvangen og Strandvej og blev bestyret af min
oldefar Rasmus Hansen - 'pap' Hans.
Er der nogen der ved hvornår fabrikken brændte ??

Andre oplysninger om tagpapfabrikken modtages gerne.

Mvh. Kirsten Krebs Hansen

Fra : K. Thidemann

Dato : 13-06-02 22:16

Prøv

http://www.noks.dk/

Mvh
K. Thidemann

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 20-06-02 17:43

"K. Thidemann" <k.thidemann@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv
>
> http://www.noks.dk/

Hvis du dette sted søger på 'Nørresundbys brand' finder du datoen den 17.
juni 1865 samt nogle litteraturhenvisninger.

mvh

Bjarne Damsgaard

Fra : K. Thidemann

Dato : 13-06-02 22:18

> [...]

>omhandlende en 'stor' brand i tagpapfabrikken i Nørresundby.
>Desværre er det uden dato angivelse. Det er skrevet med gotisk skrift.

Snarrådig indsats hindrede ny brand på du Nord i går. Fire-fem
kvadratmeter tagpap på fløjen ud mod Nørregade brændte.

HJ Hjørring Købstad
Hjørring kommune
VT 27/6 1959 1/2 sp. 64.9 Hjørring du Nord

Henvisninger:
1959.06.27 Snarrådig indsats hindrede ny brand på du Nord i går
64.9 Hotel og restaurationsvæsen, Du Nord, Hjørring, 1959-1959
1959.06.27 Snarrådig indsats hindrede ny brand på du Nord i går
64.9 Hotel og restaurationsvæsen, Vendelbohus, Hjørring, 1959-1959
1959.06.27 Snarrådig indsats hindrede ny brand på du Nord i går
69.89 Brandvæsen, 0, 1959-1959

Fra : pelar

Dato : 16-09-02 12:41

http://www.kandu.dk/