Forskel på dma33/66 kabler?
Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-06-02 19:40

Hej alle

Er der forskel på et hd kabel til dma 33 og 66

Maskinen skriver kun dma 33 ved start up, selv om både disk og mobo skulle
kører dma 66??

Claus

Fra : FeZ

Dato : 13-06-02 19:44

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej alle
>
> Er der forskel på et hd kabel til dma 33 og 66

Ja. 33-kabler har 40 ledere - hvorimod 66-kabler
har 80.
--
FeZ

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-06-02 21:17

"FeZ" <fez@lovely.spam.stofanet,dk> skrev i

> Ja. 33-kabler har 40 ledere - hvorimod 66-kabler
> har 80.

Ok, det fandt jeg også lige ud af på ibm' hjemmeside. Men tror du, at det er
nødvendigt at geninstallere windows 98se, efter jeg får sat de nye kabler
i...

Claus

Fra : Deaster

Dato : 13-06-02 21:29

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> wrote in message

> [...]
er
> nødvendigt at geninstallere windows 98se, efter jeg får sat de nye kabler

Nej.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : FeZ

Dato : 13-06-02 21:30

> [...]
er
> nødvendigt at geninstallere windows 98se, efter jeg får sat de nye kabler

Det *ved* jeg det ikke er - heldigvis da
--
FeZ

Fra : Martin S.

Dato : 14-06-02 10:24

> [...]
er
> nødvendigt at geninstallere windows 98se, efter jeg får sat de nye kabler

Nej det er det ikke. Det svarer lidt til at du stiller på Pio/DMA mode, her
er det bare via en kabeludskiftning.

Martin

Fra : Edmund

Dato : 14-06-02 15:59

Hvad er så forskellen på dma 66 og dma 100 kabler
når de begge har 80 ledere.

Edmund

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 14-06-02 17:07

> Hvad er så forskellen på dma 66 og dma 100 kabler
> når de begge har 80 ledere.

Ingen. Kablerne med 80 ledere kan både køre 66, 100 og 133 MB/s.

MvH Rune

Fra : Martin S.

Dato : 14-06-02 23:13

"Rune Skou Larsen" <tazlyold@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ingen. Kablerne med 80 ledere kan både køre 66, 100 og 133 MB/s.

Netop. Og de er jo også bagudkompatible.

Martin S.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-06-02 01:22

"Edmund" <edm@os.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad er så forskellen på dma 66 og dma 100 kabler

øhh, ku' det være 34 dma?

Claus