UNION wannabe i MySQL
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 13-06-02 19:48

Hejsan,

Når union nu ikke er impleminteret i mysql, hvad gør man så? Jeg mangler
en måde at samle flere selections til en, som jeg så kan sortere...

Det er muligvis en meget simpel forespørgsel, men jeg har ingen
illusioner om at jeg har styr på mysql.

Tak for hjælpen.

anr

"They treat you like dirt - but I'm better than dirt! Well, most kinds
of dirt. That storebought kind - it's packed with nutrients - I can't
compete with that."
-Moe Szyslak

Fra : Nis Jorgensen

Dato : 13-06-02 20:11

On Thu, 13 Jun 2002 20:48:14 +0200, anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas
N Rasmussen) wrote:

>Når union nu ikke er impleminteret i mysql, hvad gør man så? Jeg mangler
>en måde at samle flere selections til en, som jeg så kan sortere...

MySQL har tilsyneladende UNION fra og med version 4 (3.23 er angivet
som "stable" på hjemmesiden, 4.02 har ingen "kode"). Jeg tror det
bedste bud er at bruge en række LEFT JOINS. Problemet er så at du skal
have en tabel, der indeholder nøglerne fra alle de tabeller, du vil
lave union over - og sådan en er jo heller ikke helt nem at
vedligeholde.

>Det er muligvis en meget simpel forespørgsel, men jeg har ingen
>illusioner om at jeg har styr på mysql.

Det er på ingen måde simpelt (og svaret er: brug postgres

--
Nis Jorgensen
Amsterdam

Please include only relevant quotes, and reply below the quoted text. Thanks

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 14-06-02 16:44

Nis Jorgensen <nis@dkik.dk> wrote:

> [...]
> have en tabel, der indeholder nøglerne fra alle de tabeller, du vil
> lave union over - og sådan en er jo heller ikke helt nem at

Heldigvis kunne jeg ligenu fixe det ved at lave en hel masse OR men det
er jo ikke videre smukt.

> Det er på ingen måde simpelt (og svaret er: brug postgres

Kan også godt være det ender med det... Men ligenu har jeg jo mySQL
installeret så var det jo lettere.

Nåmen tak for svaret.

anr

"All I remember about the last two months is giving a guest lecture
at Villanova. Or maybe it was a street corner."
-Barney Gumble