TDK/Mobilix
Fra : IMB

Dato : 11-02-01 02:11

Hej NG
Kan I fortælle hvorfor det ikke kan lade sige gøre at bytte telefoner, når man tillige skifter SIM kortet
også.
Den ene telefon er Siemens S25 (TDK) den anden er Nokia3210 (Mobilix)
TDK kortet sættes i Nokia'en og displayet viser: SIMkort ikke accepteret
og Siemens (Mobilix) viser Telefonen ophørt

Det er da kortet og dens koder, der skal gælde uanset hvilken mobiltlf. man har sat det i ??
Kan nogen her i NG give forklaring på dette.
På forhånd tak

Hilsen
Inge

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-02-01 12:44

> Kan I fortælle hvorfor det ikke kan lade sige gøre at bytte telefoner,
> når man tillige skifter SIM kortet også.

Telefonerne er låst til en bestemt udbyder. Hvis du har haft dem over ½ år
kan du få dem låst op ved at henvende dig til kundeservice.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jane & Otto

Dato : 11-02-01 12:58

Det er da kortet og dens koder, der skal gælde uanset hvilken mobiltlf. man
har sat det i ??
Kan nogen her i NG give forklaring på dette.

Telefonerne er sim-låst til det selskab de er købt hos. Hvis du har haft
telefonerne mere end 6 måneder er det gratis at få åbnet, ellers koster det
500,-

mvh. otto

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-02-01 13:34

"Jane & Otto" <jane.otto@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Telefonerne er sim-låst til det selskab de er købt hos. Hvis du har haft
> telefonerne mere end 6 måneder er det gratis at få åbnet, ellers koster det
> 500,-

Har lige snakket med Telia, og de siger at de ikke vil låse min Nokia 3210 op
før om 6 måneder og man kan ikke betale sig ud af det!!!
Nogen der ved om det er rigtigt!?

--
Mvh. Morten Fruergaard, som har disse 2 biler til salg. Tlf.: 21230025
Fiat Uno 70 SXie, '90, grå, 100T km, el-ruder, c-lås, tågelygter, sænket

Fra : Fischer

Dato : 11-02-01 13:45

> Har lige snakket med Telia, og de siger at de ikke vil låse min Nokia 3210
op
> før om 6 måneder og man kan ikke betale sig ud af det!!!
> Nogen der ved om det er rigtigt!?

Ja - selskaberne har ingen pligt til at udlevere koden før tid - heller ikke
mod betaling.

Mange (seriøse) selskaber gør det dog som en service.

(F)