Pentium 4?
Fra : Peter Hansen

Dato : 13-06-02 17:55

tænker på at få en pentium 4, men ved ikke helt.

Pc'en jeg har pt. er en amd 1800 xp, men er der nogen som har haft probs
med deres pentium4??

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-02 18:05

"Peter Hansen" <peteradsl@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> tænker på at få en pentium 4, men ved ikke helt.

Jeg er nysgerrig!

Hvorfor vil du skifte din XP1800+ ud med en P4?

Claus

Fra : kent@post.dk

Dato : 13-06-02 21:21

>"Peter Hansen" <peteradsl@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>Jeg er nysgerrig!
Sludder, bare en dum undskyldning for at du kan komme med din kommentar
I virkeligheden er du bare irriteret over at nogen tænker på at skifte fra
Amd til Intel.

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-02 12:16

<kent@post.dk> skrev i en meddelelse

> Sludder, bare en dum undskyldning for at du kan komme med din kommentar
> I virkeligheden er du bare irriteret over at nogen tænker på at skifte fra
> Amd til Intel.

Faktisk er dette langt fra sandheden. I øvrigt har jeg både Intel og AMD i
mine computere og den sidste processor jeg købte er en VIA C3 så mon ikke at
du er lidt ude i tovene her.

Faktisk så synes jeg altid det er interessant at høre saglige argumenter for
at vælge det ene frem for det andet.

Så kent@post.dk mon ikke at du skulle falde lidt ned.

Claus

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 13-06-02 19:43

Peter Hansen skrev: (messageID:

> tænker på at få en pentium 4, men ved ikke helt.
>
> Pc'en jeg har pt. er en amd 1800 xp, men er der nogen som har haft
> probs med deres pentium4??

Jeg er fuldt tilfreds med min P4 (1,8GHz nothwood, boxed). Den yder som
forventet, og boxkøleren holder den under 36 grader.

Jeg har dog ikke ejet en AMD siden min K5 133MHz :) så nogen reel
sammenligning er det ikke.

--
Kasper Damkjær

http://www.damkjaer.net/

Fra : jensen

Dato : 14-06-02 13:42

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse

> Jeg er fuldt tilfreds med min P4 (1,8GHz nothwood, boxed). Den yder som
> forventet, og boxkøleren holder den under 36 grader.

Kan da være ligemeget hvor varm den bliver , hvis det bare køre , om den er
32c eller 60c kan vare lige fedt da de er bygget til det .
Man går kun op i hvor varm den bliver hvis man oc , man vælger vel ikke amd
eller p4 udfra om den bliver 32c eller 60c.

jensen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 14-06-02 20:01

ensen skrev: (messageID:

> [...]
> Man går kun op i hvor varm den bliver hvis man oc , man vælger vel
> ikke amd eller p4 udfra om den bliver 32c eller 60c.

Næh, måske ikke. Pointen er dog at en P4 virker uden problemer, og det
var det Peter Hansen spurgte efter.

Som jeg skrev, var det ikke en sammenligning - blot en konstatering!

--
Kasper Damkjær

http://www.damkjaer.net/

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 14-06-02 12:24

> tænker på at få en pentium 4, men ved ikke helt.
>
> Pc'en jeg har pt. er en amd 1800 xp, men er der nogen som har haft probs
> med deres pentium4??

Jeg undres... Hvis du vil have mere processor kraft - go ahead... men for en
marginal ekstraydelse kommer du til at betale kassen.

mvh
Henrik - der altid har haft AMD - men det er trods alt ikke pointen her.

Fra : Jesper Kildedal

Dato : 14-06-02 17:52

"Peter Hansen" <peteradsl@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> tænker på at få en pentium 4, men ved ikke helt.

Egentlig kan jeg ikke se nogen grund til at skifte computer, hvis du er godt
tilfreds med den du har. En AMD 1800 XP er en udemærket computer, og kan
køre alle spil og programmer flydende, så vidt jeg ved.

Men hvis du meget gerne vil have mere ydelse, kan jeg da trygt anbefale en
P4. Jeg har selv lige købt en P4 1,8 Ghz maskine for en uge siden, og ind
til videre har jeg ingen problemer haft. Jeg har heller ikke hørt fra andre,
der har haft problemer med deres P4 maskiner, så det ville være et udemærket
alternativ til et nyk køb af maskine.

Som du står nu, kan jeg ikke se nogen god grund til at skifte til en P4, med
mindre du har store problemer med den.

Hilsen Jesper

Fra : Peter Hansen

Dato : 15-06-02 16:29

Det er det med varmen jeg tænker på, og måske lidt overclocking, min AMD
bliver 65grader ved full load....

Men ved bare ikke om Pentium 4 er ligeså god til spil som AMD er!!!

Fra : DWM

Dato : 15-06-02 19:27

> Det er det med varmen jeg tænker på, og måske lidt overclocking, min AMD
> bliver 65grader ved full load....

Min P4 ligger på under 45 grader (P4 Northwood 2.0GHz)

> Men ved bare ikke om Pentium 4 er ligeså god til spil som AMD er!!!

Der er ikke voldsom forskel på de 2.

/Kenneth Iversen

Fra : Brian K

Dato : 22-06-02 17:12

"Peter Hansen" <peteradsl@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Men ved bare ikke om Pentium 4 er ligeså god til spil som AMD er!!!

Hej

jooooe...det ved man godt ...skal man have den ultimative PC så er det med
en P4 (man betaler bare en del for de ekstra krafter (men P4 er faktisk ca
14 til 19 % "bedre" til spil (hvorimod amd er tilsvarende % (cirka) bedre i
kontor applications)

Mvh
brian

Fra : N/A

Dato : 22-06-02 21:36

Fra : Kim Eichen

Dato : 22-06-02 21:04

> (de få steder AMD vinder er det med 1 - 3 %, men i games der vinder P4
> overlegent )

Hvad baserer du det på?

Mvh Kim

Fra : Brian K

Dato : 22-06-02 21:36

"Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad baserer du det på?

Hej

flere tests, her er en af dem

http://www17.tomshardware.com/cpu/02q2/020402/p4_2400-08.html

mvh

brian

Fra : Kim Eichen

Dato : 23-06-02 00:29

Det ser jo meget godt ud. Grunden til at jeg selv er kommet lidt i tvivl er
at jeg netop har købt en P4 1800 i stedet for min athlon 1200. I 3D Mark
2001 SE er min score med et GF 4 4600 imidlertid kun forøget marginalt,
hvilket undrer mig en del.
Mit resultat nu er på ca 9400 mod før 9300.

Mvh Kim

Fra : Brian K

Dato : 23-06-02 10:10

> [...]
> hvilket undrer mig en del.
> Mit resultat nu er på ca 9400 mod før 9300.

Har du reinstaleret dit OS (hvilket bruger du)

3D Mark findes vel i en nyere version ?

mvh

brian

Fra : René Jensen

Dato : 23-06-02 12:06

Brian K wrote:
> 3D Mark findes vel i en nyere version ?

Nej, 3DMark2001SE er den nyeste fra MadOnion.com

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Brian K

Dato : 23-06-02 13:22

> [...]
> hvilket undrer mig en del.
> Mit resultat nu er på ca 9400 mod før 9300.

Har du opdateret dine drivere til dit grafikkort ?

Har du sørget for at din Bios er den nyeste ? (der er sket meget i de sidste
Bios'er med hensynt til understøttelse af P4 (specielt hvis det er en
northwood))

Mvh

brian

Fra : Kim Eichen

Dato : 23-06-02 15:30

Jeg har ikke opdateret min bios, men jeg har geninstalleret os og jeg har
prøvet forskellige detonator drivere.