Skift fra 800 til 1400 mhz. Soltek 75kv mo~
Fra : Ingolf

Dato : 13-06-02 16:28

Hej

Jeg har et motherboard af type Soltek 75kv.
http://www.soltek.de/English/home/01.htm
I det sidder en Duron 800 mhz processor. Jeg har en 512mb stang med 133mhz
ram(PQI), som i øjeblikket arbejder med 100 mhz.

Nu vil jeg gerne opgradere processoren til en Athlon 1400mhz, med 266FSB.
Det skulle der vel ikke være nogle problemer med? Jeg behøver vel ikke
skifte andet?

Jeg læste et sted at nogle typer af disse motherboards ikke understøtter
athlon processoren, eller også var det at man så ikke kunne arbejde med
266FSB.. ikke lige sikker.. og jeg leder stadig efter kilden.

Nogen der ved mere om ovenstående?

Jeg har den næste seneste bios version (v8), og alt virker perfekt.. men der
skal lidt mere kul på ;)

Fra : [SANTA]-MuffDiver

Dato : 13-06-02 17:43

Ingolf <DontSpamMes_ingolf@excite.com> skrev i
> [...]
> athlon processoren, eller også var det at man så ikke kunne arbejde med
> 266FSB.. ikke lige sikker.. og jeg leder stadig efter kilden.

her er hvad der står på Solteks side under F.A.Q:
Q Can SL-75-KV/75KV+/75KV2 support an Athlon 4 processor?
A Because members of this series are built with VIA KT133 chipset which only
support 100MHz FSB speed, they do not support any Athlon processor which is
all of 133MHz FSB speed.
Så det kan du ikke........Så skal du nok have et SL75-KAV......

Fra : Ingolf

Dato : 17-06-02 20:43

"[SANTA]-MuffDiver" <muff-diver@sol.dk> wrote in message

> [...]
is
> all of 133MHz FSB speed.
> Så det kan du ikke........Så skal du nok have et SL75-KAV......

Det mest åbenlyse sted at søge. Tak for det.

Lige en detalje, kAv udgaven, er med audio i bios. Forstået på den måde at
bios fortæller dig, med en pre-recorded stemme i højttaleren om du har sat
keyb. eller mus i, og evt fejl med disk osv. Alt dette kan udtales med ca 5
forskellige sprog. Meget fed detalje, men den løser ikke 266 fsb problemet.
Tak for det ellers.

Men 200 mhz fsb er da vel heller ikke så ringe?

Fra : MuffDiver

Dato : 17-06-02 22:21

> [...]
problemet.
> Tak for det ellers.
>
> Men 200 mhz fsb er da vel heller ikke så ringe?

FORKERT!!! det er SL75-KAV-X (X for voice diagnogstics).....
jeg har selv SL75-KAV og det er uden voice.......

Fra : Ingolf

Dato : 18-06-02 02:57

"MuffDiver" <muffdiver@santaclan.dk> wrote in message

> FORKERT!!! det er SL75-KAV-X (X for voice diagnogstics).....
> jeg har selv SL75-KAV og det er uden voice.......

Nå nå.. siden du har X udgaven, ved du så hvad de to øvrige står for? (KA?)

Fra : Ingolf

Dato : 22-06-02 04:40

"MuffDiver" <muffdiver@santaclan.dk> wrote in message

> FORKERT!!! det er SL75-KAV-X (X for voice diagnogstics).....
> jeg har selv SL75-KAV og det er uden voice.......

Ja det er mig der kludrer i det. Jeg har selvfølgelig et SL75-KAV, PCB
version F1.

Hvilken Cpu kører du med, og er det stabilt?

Eftersom FAQ'n nævner at der kan arbejde med XP cpu'er kunne det være
interressant at vide hvor høj cpu MHZ, der kan lade sig gøre. Så hvis der er
andre der har samme mobo, med XP processer... så post endelig :P

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 13-06-02 18:50

Du skal bare vælge den rigtigt T-bird 1400 processor til dit bundkort, denne
kører 200 FSB:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244577944

Mvh.
Christian