Problemer med en IF sætning.....
Fra : Søren Larsen

Dato : 13-06-02 13:57

Hej NG.

Jeg har problemer med at få serveren til at opfatte en variabel som et tal.
Jeg har min variabel "hh" som den ikke vil accepterer som en talværdi..!
Hvis jeg indsætter den på normalvis virker min IF sætning ikke og hvis jeg
indsætter den på nedenstående måde tager den alle muligheder som false.
I VB er der en kommando der hedder "Val()", kan denne bruges i ASP og
hvordan er syntaxen i givet fald?

Håber der en nogen der hurtigt kan hjælpe, da jeg står og skal bryge de
meget snart.

if T14 > "" & hh & "" then
session.contents("Komfra") = "DesignTrin2Td.asp"
Response.redirect"Fejl.asp"
End if

Mvh.
Søren

----------
Blå, rød og hvide lysdioder monteres i alle Nokiatelefoner.
Jeg unlocker Nokia, Siemens og Ericsson telefoner (Bor i Aalborg og klarer
det mens du venter).
Vibratorer monters og batterier (1200mAh) sælges til Nokia 3210
----------

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 13-06-02 14:03

> if T14 > "" & hh & "" then

if T14 > CInt(hh) then

if T14 > Cdbl(hh) then

alt efter om det er et heltal eller ej.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Søren Larsen

Dato : 13-06-02 14:41

> if T14 > CInt(hh) then
>

> if T14 > Cdbl(hh) then
>
> alt efter om det er et heltal eller ej.

Tak for det hurtige svar, men det virker ikke.
Der er tale om et heltal. Hvis jeg kalder variablen i en anden sammenhæng
virker dette helt fint og der står et tal som der skal, men det er kun i
denne If sætning og tilsvarende det ikke virker.
Det skal måske nævnes at variablen hentes fra en sessionvariabel der er
indsat i et matematisk udtryk og derefter sat lig "hh".

Mvh.
Søren Larsen

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 13-06-02 15:27

> Tak for det hurtige svar, men det virker ikke.

Hvad indeholder T14?

Fra : Søren Larsen

Dato : 13-06-02 16:02

> Hvad indeholder T14?

Den indeholder en talværdi som er indtastet i en input type fra siden før.

Mvh.
Søren Larsen