OpenSource, Zend, PHP
Fra : Tinky Winky

Dato : 13-06-02 13:05

Hvordan er forholdet mellem firmaet Zend og PHP?

Hvis nogle fx ville lave et gratis alternativ til Zend Encoder, ville de så
kunne få en "dekoder" indbygget i den næste PHP release, eller er det Zend
der styrer det? Er der nogle der ejer PHP?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 13-06-02 13:43

Tinky Winky wrote:
> [...]
> kunne få en "dekoder" indbygget i den næste PHP release, eller er det Zend
> der styrer det? Er der nogle der ejer PHP?

Zend har lagt et stort arbejde i PHP udviklingsarbejdet og har derfor en
vis goodwill hos PHP folk.. de fleste i hvert fald :) Blandt andet Zend
har lagt meget stort arbejde i at genskrive PHP til Version 4.0+

Men men men... så vidt jeg ved skal du compile Zend Optimizer med PHP
for at PHP Encoder kode kan ekskveres.

Derfor har du jo en mulighed for at bygge et object der kan compiles med
ind i PHP, (eventuelt lidt mere bøvlet... men muligheden er der)... og
så lave din egen encoder hvis det er det du ønsker....

Men det er nok et ret stort arbejde :)

mvh
Johan

Fra : Tinky Winky

Dato : 13-06-02 16:26

> [...]
> vis goodwill hos PHP folk.. de fleste i hvert fald :) Blandt andet Zend
> har lagt meget stort arbejde i at genskrive PHP til Version 4.0+

Hvem beslutter hvad der skal med i den næste release? Hvordan fungerer den
slags opensource? Ejer ingen det? Hvem beslutter så tingene og har ansvaret
for det?

> [...]
> ind i PHP, (eventuelt lidt mere bøvlet... men muligheden er der)... og
> så lave din egen encoder hvis det er det du ønsker....

OK

> Men det er nok et ret stort arbejde :)

Ja

Fra : Christian Joergensen

Dato : 13-06-02 14:10

On Thu, 13 Jun 2002 14:04:34 +0200, Tinky Winky wrote:

> Hvis nogle fx ville lave et gratis alternativ til Zend Encoder, ville de
> så kunne få en "dekoder" indbygget i den næste PHP release, eller er det
> Zend der styrer det? Er der nogle der ejer PHP?

Dekoderen er jo ikke indbygget i PHP - men kamufleret som Zend Optimizer.

--
Christian Jørgensen | It's so complicated, it can't crash.
http://www.razor.dk |