Midt- og Nordnorge - bygdebøger
Fra : Steen Thomsen

Dato : 13-06-02 09:50

"Bjarne Andersen" <oz9nt@post3.tele.dk>

har en hoben bydebøker (type Gårde og Slægter i xxx sogn) for Midt- og
Nordnorge. Han har bedt mig meddele:

Mine bøger er opdelt for Nord Trøndelag Fylke dækkende kirkesognene:
Stjørdal, Lånke, Skatval,Hegra, Skogn, Frosta, Åsen og Verdal. Desuden
en
enkelt fra Sør Trøndelag i Rindal kommune.

Endvidere har jeg en fortegnelse over Bygårde i Levanger by, plus en
beskrivelse ag flere husmandssteder i tiden omkring 1850-1890 med
personfortegnelse på 10 forskellige husmandssteder.

Der for uden har jeg også en afhandling om bosætningen i Åsen kommune
fra vikingetiden (med gårdsnavne) og op til kirkebøgernes indførelse
(1645) som er skrevet af professor Moen.

Der er en telefonbog over levanger området.

Af kortmateriale har jeg:

For de kirkesogne der er nævnt, samtlige kort i 1:50.000, hvilket jo
gør at
man kan se alle gårde og huse m.m. og desuden NAF bogen, Cappelens
kort over
Norge på CD ROM 1:325.000 og Norges atlas i 3D på CD rom også.
Der kan skannes fra alle kort og sendes via e-mail eller snail mail
hvis
nogen i nyhedsgruppen ønsker det og jeg er meget villig til at hjælpe
hvis
nogen søger oplysninger fra det ovennævnte område, hvor jeg i øvrigt
er mere
end lokalkendt, da jeg er der hvert år mindst en gang om året

Dette må du godt sende i nyhedsgruppen, men bede dem der søger hjælp,
om at have tålmodighed, da jeg kun er hjemme i weekends og i forvejen
laver en hel del arbejde for amerikanske udvandrere, men nu kommer
sommeren og der slækkes lidt ned på arbejdet.

Mange hilsner.

Bjarne