Væmmeligt link ...læs venligst
Fra : Sanna

Dato : 13-06-02 06:43

Hej ,...
Jeg er ikke medlem af dette forum , men er kommet i besiddelse af et link
der er HØJST VÆMMELIGT for katte ejere ..
Der er nogle der laver katte der bliver puttet i flaske .. !!
Jeg er totalt målløs .
Dette må stoppes ..
jeg har skrevet til vedkommende der har denne side og til alle jeg kan komme
i tanke om ..
vil i ikke være så søde at gøre det samme ..
Det her KAN bare ikke få lov til at forsætte ..
Siden er på engelsk men billederne taler for sig selv.
http://www.bonsaikitten.com/bkgallery.html

Fra : marianne hellemose

Dato : 13-06-02 07:11

Hej Sanna
Det er en syg joke der har huseret i flere år, det eneste
ejeren ønsker er en masse trafik til sin side, og det får han
den ene gang efter den anden, fordi folk ikke undersøger
sagen før de kaster det id på en liste el. lign.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Christina K

Dato : 13-06-02 06:58

marianne hellemose <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d08376d$0$44252$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> den ene gang efter den anden, fordi folk ikke undersøger
> sagen før de kaster det id på en liste el. lign.

Hvordan skal man finde ud af ved at kigge på siden at det er en joke?

Her den anden dag på min skole blev der sendt en underskriftsindsamling
rundt mod disse Bonsai katte, folk var meget oprørte over at nogen
gjorde sådan ved katte. Da jeg fortalte at det var en joke og
killingerne ikke voksede op i en flaske m.m. Så slappede folk da lidt
mere af, men det jeg prøver at sige er bare at det er ikke til at vide
hvad man skal tro på, hvis det er lavet proffesionelt så kan man hoppe
på alt.

Hilsen Christina
--
www.purpletribes.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 13-06-02 08:31

Man kan gå ind på en "HOAX"-side bl.a.

http://hoaxbusters.ciac.org/

Fra : marianne hellemose

Dato : 13-06-02 08:36

Det er en rigtig god ide, hver gang der dukker "et
eller andet" op, kædebreve, stakkels døende børn
bonsai-katte eller "virus-advarsler" om at man skal skynde
sig at slette et eller andet program i computeren
fordi det faktisk er et ondsindet virus, at checke sådan
en hoax-side, hvor man så i 99% af tilfældende får
at vide at det er bare en hoax = dårlig/ond joke

Fra : Niels Peter

Dato : 13-06-02 08:27

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3d08376d$0$44252$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> den ene gang efter den anden, fordi folk ikke undersøger
> sagen før de kaster det id på en liste el. lign.

Hvordan foreslår du, at man undersøger sagen på anden måde end ved at "kaste
det ind på en liste"?

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Pia

Dato : 13-06-02 08:32

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in message

> Hvordan foreslår du, at man undersøger sagen på anden måde end ved at
"kaste
> det ind på en liste"?

Mig! Tag mig!

Man kunne læse listen og se, at det er 25. gang linket bliver postet på en
uge?

:Pia

Fra : Niels Peter

Dato : 13-06-02 08:46

"Pia" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:ae9hmb$lr3$1@sunsite.dk...

> [...]
>
> Mig! Tag mig!
>
> Man kunne læse listen og se, at det er 25. gang linket bliver postet på en

Gør det ondt at fortælle folk det stille og roligt, siden vi skal være så
sarkastiske?

NP

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 13-06-02 09:11

> Gør det ondt at fortælle folk det stille og roligt, siden vi skal være så
> sarkastiske?

Undskyld hvis jeg er tykhudet men jeg syntes ikke der var noget specielt
sarkastisk over Pias indlæg. Faktisk tværtimod. Jeg var selv ved at
SKRIIIIGE da jeg for 117 gang på en uge så folk der lige havde opdaget
den flere år gamle bonsai-kitten-side. Altså for pokker da... Hvis man
synes den er værd at advare mod og syntes det skulle gøres i denne
gruppe, så var det da en god idé lige at læse bare et PAR poster tilbage
og dermed konstatere at der - i denne uge - allerede havde været en
masse omtale af bemeldte link.

Jeg er muligvis også i besiddelse af (for meget?) sort humor siden jeg
faktisk synes siden er sjov. Det er flere år siden jeg har set på den
sidst men da jeg så den var jeg hverken i tvivl om at det VAR EN JOKE
eller for den sags skyld at den var egentlig meget sjov. JJeg synes det
er så udpenslet at enhver med almindelig fornuft kan/bør kunne sige sig
selv at det ikke er virkelighed.

Der er (var?) et blad som jeg ikke lige kan jhuske navnet på nu, men
deres forsider var altid noget med babyer der var født med
krokodillehoveder eller mutanter mellem mennesker og rumvæsner og
lignende pladder. Tror folk også på at sådan noget er rigtigt? Historier
af den art har eksisteret så længe man har uddelt tryksager, da jeg var
mindre var det i Rapport man kunne læse disse besynderlige historier (jo
jo jeg har skam læst Rapport) og alene det at det er "sådanne" steder
historierne optræder siger vel en del om troværdigheden - eller er det
mig der ikke har fattet at verden i virkeligheden er invaderet af
rumvæsner (med krokodillehoveder) for mange år siden?

Hilsen
Lisbeth

Fra : marianne hellemose

Dato : 13-06-02 09:45

Lisbeth skrev:
eller er det mig der ikke har fattet at verden virkeligheden er invaderet
af rumvæsner (med krokodillehoveder) for mange år siden?

Hej Lisbeth
Jeg ved hvordan det er i din ende af landet, men her
er rumvæsnerne i form af katte, der suger ens vilje
og selvstændighed ud af kroppen på forsvarsløse
mennesker

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-06-02 12:17

in article 3d085b7b$0$44208$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, marianne
hellemose at hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk wrote on 13/06/02 10:44:

> [...]
> er rumvæsnerne i form af katte, der suger ens vilje
> og selvstændighed ud af kroppen på forsvarsløse

The truth is out there...
--
Knus fra Ann R (x-philer), spin fra Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Niels Peter

Dato : 13-06-02 09:59

(...)
> [...]
> gruppe, så var det da en god idé lige at læse bare et PAR poster tilbage
> og dermed konstatere at der - i denne uge - allerede havde været en

Det var nu både Mariannes og Pias indlæg tilsammen, jeg sigtede til.
Jeg har lige været "et PAR poster tilbage" og fandt ikke noget om
Bonsaikittens - det kunne selvfølgelig være, jeg burde pudse mine briller

Men dette er en meget aktiv liste, og skal man gå en hel uge igennem, skal
man have GOD tid ...
Vi skal også lige huske på, at det kun er os veteraner her, som synes, det
er åbenlyst, at den hjemmeside "kun" er en syg joke.
Og hvis vi fortæller alle første gang, de stikker et bekymret hoved ind, at
de bare kan "undersøge sagen først", så risikerer vi, at der aldrig *kommer*
andre end os veteraner her ...

Niels Peter

Fra : marianne hellemose

Dato : 13-06-02 10:53

Hej Niels Peter
Det kan da godt være at det var for "groft" at sige
at man skal undersøge tingene først, men internettet
er et "hurtigt og taknemmeligt" medie, og jeg vil godt
vædde min uopdragne kat på, at jeg ikke er den eneste
der får massevis af mails/beskeder om at slette dit og
dat, hjælpe det stakkels kræftsyge barn, hjælpe den
stakkels dreng der mistede sin far d. 11/9 (W.T.) og
andre der prøver at slå plat på folks følelser, få stor
trafik til websites, eller afrikaneren der vil betale 1000-
vis af kroner hvis han bare må låne ens bankkonto, og
hvis man slukker hjernen og hopper på kan man komme
gruelig galt afsted, derfor hylder jeg det princip at
ALDRIG videresende nogetsomhelst uden at have
checket det først, hvis alle ville gøre det, ville de fjolser
der bruger deres intelekt på disse ting, hurtigt blive
nødt til at finde noget andet at lave, og IT- verdenen
ville være et hyggeligere sted

Fra : Ann K

Dato : 13-06-02 11:11

Øhhh - Niels Peter...
Du siger at du ikke har set linket blive postet indenfor det sidste...
Prøv at gå ind i tråden om Kontrakter... dér bliver linket postet -
igen...
Det har også lige været på i hunde-ng...

Måske var det en ide at skrive om det på gruppens hjemmeside? Så kunne
vi nøjes med at henvise til denne og folk kunne få ro i sjælen

Mvh Ann - der også gaaaaaaber, når hun hører om bonsai-kittens ;)

Fra : Katrine Nederby

Dato : 13-06-02 13:09

> Måske var det en ide at skrive om det på gruppens hjemmeside? Så kunne
> vi nøjes med at henvise til denne og folk kunne få ro i sjælen

-Vi kan jo også linke til flg. artikel:

http://www.berlingske.dk/artikel:aid=191314/
,som jeg lige faldt over ved en tilfældighed

Mvh. Katrine

Fra : Christina K

Dato : 13-06-02 12:24

Niels Peter <mail@bluewhite.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ae9mqq$6h8$1@sunsite.dk...
> [...]
ind, at
> de bare kan "undersøge sagen først", så risikerer vi, at der aldrig

Hej NP

Jeg giver dig fuldstændig ret, det koster ikke ekstra at være tålmodig
overfor nye der stikker hovedet ind i denne gruppe Hun gjorde det
sikkert i den bedste mening.

Hilsen Christina
--
www.purpletribes.dk

Fra : Aragorn_DK

Dato : 28-06-02 10:19

Liiiige for en kort bemærkning:

Der sendes virusadvarsler rundt der beder folk om at slette bestemte filer
på deres pc'er
***gør det ikke, hvis du får en sådan mail!***
Tjek evt. med din IT-chef eller en god ven der har forstand på pc'er hvis
du er i tvivl.

Disse mails er ofte skrevet af folk der vil have andre til at slette
systemfiler el. lign. på deres pc'er, således at pc'erne ikke vil fungere
ordentligt.

Tjek evt. http://hoaxbusters.ciac.org/ , som Marianne fra Hellemose Somali
sendte link på.

En venlig hilsen til jer alle fra Aragorn_DK, som nu så gerne vil ha kat men
ik må for det dÅmme boligselskab! ,,,^..^,,,