Kan man ikke butte mere ram i en xp maskin~
Fra : Brian Schelde

Dato : 12-06-02 23:13

Hejsa

Jeg har lige forsøgt at opgradere min maskine fra 256 til 512 mb, med et
ekstra 256 mb modul. Maskinen genkender det fint nok og ramtest går godt.

Men så når xp skal til at starte op så siger den at
winnt\system32\config\system er korrupt eller mangler. Så piller jeg modulet
ud igen og så virker alt som det skal.

Kan det virkelig passe at man skal til at genistallere bare fordi man har
smidt noget mere ram i sin maskine når man kører windows xp???

Fra : Leony

Dato : 13-06-02 07:08

"Brian Schelde" <br_sc@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men så når xp skal til at starte op så siger den at
> winnt\system32\config\system er korrupt eller mangler. Så piller jeg
modulet
> ud igen og så virker alt som det skal.

Her er et forslag:
http://www.dslreports.com/faq/3546
Lang tråd om emnet:
http://www.tek-tips.com/gviewthread.cfm/lev2/67/lev3/70/pid/779/qid/101860

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Peter Schrøder

Dato : 13-06-02 08:31

"Brian Schelde" skrev
> [...]
> Men så når xp skal til at starte op så siger den at
> winnt\system32\config\system er korrupt eller mangler. Så piller jeg

Jeg oplevede noget tilsvarende da jeg øgede min ram.
Det var godt nok ikke helt den samme fejl-meddelelse, men
MS foreslog, på deres knowledge db, at man slettede
pagefile.sys, genstartede og så skulle alt være kringeling.
Jeg kunne ikke finde Pagefile.sys, så jeg fik ikke testet om
det virkede...
Min problem gik over af sig selv.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Brian Schelde

Dato : 13-06-02 09:42

"Peter Schrøder" <nospample@se> wrote in message
> [...]
> pagefile.sys, genstartede og så skulle alt være kringeling.
> Jeg kunne ikke finde Pagefile.sys, så jeg fik ikke testet om
Den ligger i roden af dit system drev (der hvor windows er installeret).

Det vil jeg prøve når jeg kommer hjem, tak for hjælpen.

Fra : Jørgen hansen

Dato : 13-06-02 12:10

du kan prøve at finde et program der kan slette alt i rammene.

jeg kender et program, tweak - ?. Der kan gøre det.

( ? = ved ikke mere )

Hilsen Anders

Fra : Brian Schelde

Dato : 13-06-02 22:42

"Brian Schelde" <br_sc@hotmail.com> wrote in message
> Det vil jeg prøve når jeg kommer hjem, tak for hjælpen.
Det virkede ikke, så den sidste mulighed er nu at geninstallere hele lortet
:((((

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-06-02 07:14

"Brian Schelde" skrev'
> Det virkede ikke, så den sidste mulighed er nu at geninstallere hele
lortet

Surt. Men du formodentlig nøjes med at reparere den
nuværende installation. Det er XP ret god til.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Brian Schelde

Dato : 14-06-02 07:36

> Surt. Men du formodentlig nøjes med at reparere den
> nuværende installation. Det er XP ret god til.
Jep, men den vil ikke boote på cd'en, hvad gør man så? Kan man lave nogen
start disketter?

Fra : Deaster

Dato : 14-06-02 07:40

> "Peter Schrøder" <nospample@se> wrote in message
> Jep, men den vil ikke boote på cd'en, hvad gør man så? Kan man lave nogen
> start disketter?

Hmm, original cd'en ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 14-06-02 07:45

"Brian Schelde" <br_sc@hotmail.com> wrote in message

> Jep, men den vil ikke boote på cd'en, hvad gør man så? Kan man lave nogen
> start disketter?

Er din BIOS indstillet til at boote på CD-ROM? Boot-up bør ske i rækkefølgen
floppy, CD-ROM, HDD, så skulle der ikke være problemer.

M.v.h.

Fra : Leony

Dato : 14-06-02 08:43

"Brian Schelde" <br_sc@hotmail.com> skrev i en meddelelse