TV-kort probs
Fra : Ole

Dato : 12-06-02 21:52

½øj

Jeg håber ikke det er helt OT.
Jeg har lige købt et Pinnacle PCTV PRO tv.kort. Jeg havde set, at det ikke
tager processor kraft, men den hakker ret meget i alle andre programmer jeg
kører.

Samtidig har jeg også det problem, jeg kan ikke så det over på fjernsynet,
der er ellers tv-out på både grafikkort og tv-kort, nogen forslag?

System:
AMD Athlon 1.1 Ghz
512 Mb pc133 RAM
GeForce2MX400 m. tv-out
Seagate 20.5 GbHD
IBM 40 Gb HD
Lite on DVD
Lite on Brænder

/Ole

Fra : Jakob Iversen

Dato : 12-06-02 22:46

Jeg har selv et PCTV kort med de nyeste driver (dvs. 5.01 med 5.10 patch) og
deler lige ud af mine erfaringer:

Ole wrote:

> [...]
> tager processor kraft, men den hakker ret meget i alle andre programmer jeg

Jeg ved ikke om det så galt med min puter, lyden kan godt komme lidt foran og
det går lidt langsomt med at skifte kanal nogle gange. Ellers kan jeg godt
samtidigt kører matlab som selv kan lave nogle ret processor krævende ting uden
at det kan ses (når ellers jeg ikke klokker i programeringen!)!

> Samtidig har jeg også det problem, jeg kan ikke så det over på fjernsynet,
> der er ellers tv-out på både grafikkort og tv-kort, nogen forslag?

Ja, det er også et observeret problem her! Jeg har de nyeste drivere til
Nvidia-kortet, men jeg kan dog få det til at virke ved at gå ind i "overlay"
indstillinger (eller hvad det nu hedder på dansk), og deaktivere det hvorefter
at aktiverer det igen samtidig med at PCTV vision kører. Så får jeg fuldskærm
på fjernsynet. Det er dog en træls procedure at skulle igennem hver gang man
gerne vil se fjernsyn på "fjernsynet". Jeg tror at problemet ligger i Pinnacles
drivere, men ellers kan jeg måske anbefale at bruge Pinnacles forum (som dog
har været nede idag) som guidance til videre løsning!

Mine specs. i parates:

--
/Jakob
"Tonight: When Dinosaurs get drunk ................ has been cancelled! Instead

http://home1.stofanet.dk/fudgeem/The_boring_World_of_Niels_Bohr.wav