Fan speed på ASUS P4B266-E
Fra : SH

Dato : 12-06-02 21:09

Min blæser kører kun med ca 3000 omdrejninger. Er det ikke i underkanten?
CPU temp. er ca 40 grader og computeren har stået og kørt hele dagen og jeg
har spillet en del Unreal Tournament. Hvordan hæver jeg omdrejningerne på
blæseren??

Simon

Fra : Ralle

Dato : 12-06-02 21:26

Kan det ikke gøres ved at give den mere strøm ? :) 12v...

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 13-06-02 07:41

"SH" <cfp12301@vip.cybercity.xx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> har spillet en del Unreal Tournament. Hvordan hæver jeg omdrejningerne på

Hvorfor dog gøre det?! Er maskinen ustabil? De 40 grader er da helt
normale....

Hvis du hæver omdrejningerne, så får du også en mere støjende blæser... gad
da godt at min TT ville ligge sig på 3000 omdrejninger, i stedet for de 4500
den ligger på :)

> Simon

Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 14-06-02 17:50

Lars B. Jensen wrote:
> "SH" <cfp12301@vip.cybercity.xx.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor dog gøre det?! Er maskinen ustabil? De 40 grader er da helt
> normale....

ja, lad den være.. det er en fin temperatur.. min AthlonXP hænger
omkring de 70 grader under pres..

> Hvis du hæver omdrejningerne, så får du også en mere støjende blæser... gad
> da godt at min TT ville ligge sig på 3000 omdrejninger, i stedet for de 4500
> den ligger på :)

støj sucks! :)

Fra : Michael Thomsen

Dato : 17-06-02 11:14

*Lol*

Du ved godt at en P4 cpu køler er temparatur styret ikke.. dvs den sætter
bare hastigheden ned hvor cpu'en bliver kølet nok! :)

Smart ikke.. Så er man fri for at hører på en masse larm hele tiden!

Mvh Michael

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 17-06-02 20:05

Michael Thomsen wrote:
> [...]
> bare hastigheden ned hvor cpu'en bliver kølet nok! :)
>
> Smart ikke.. Så er man fri for at hører på en masse larm hele tiden!

hvis du ikke svarer på mit indlæg kunne du så ikke reply'e på det
rigtige istedet!!

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 17-06-02 12:57

"Dennis Jakobsen" <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> skrev i en meddelelse

> ja, lad den være.. det er en fin temperatur.. min AthlonXP hænger
> omkring de 70 grader under pres..

Det var godt nok meget :) ... når min får lov at køre WinUAE (emulerer 68040
Amiga) presser den sig op i nærheden af 54 grader, men når jeg spiller bl.a.
GTA3, så ligger den omkring 50....

gad

> støj sucks! :)

Og min TT larmer som en HT bus (selv om jeg bor i Gylland).....