meget nervøs for min CPU og mit mainbord
Fra : jesper Kyhn Andersen

Dato : 12-06-02 20:59

Hej alle...

Jeg er meget nervøs over mit mainbord og min CPU... Mit mainbord er 46
grader varm, og min Cpu ligger på omkring 50-55, når den har været brugt et
stykke tid, men det er når den bare står uden man røre ved den... Er det en
normale varmegrader vi har med at gøre her????? min CPU er en AMD Athlon
2000+ XP (1667 mhz)

Please help...

Jesper

ps. min Computer er en færdig bygget pc fra Medion...

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-06-02 21:25

jesper Kyhn Andersen wrote:

> Jeg er meget nervøs over mit mainbord og min CPU... Mit mainbord
> er 46 grader varm,

Ja, 46 grader lyder til at være ret meget. Gad vide hvor den temperatur
føler sidder? Er luften der blæses ud af strømforsyningen 46 grader? (jeg
tvivler)

> [...]
> man røre ved den... Er det en normale varmegrader vi har med at
> gøre her????? min CPU er en AMD Athlon 2000+ XP (1667 mhz)

Min Athlon 1600+ ligger på 55-60 grader, men det bekymrer jeg mig nu ikke så
meget om. Maskinen er hammer-stabil og der er ikke skyggen af varme
problemer.

Måske er luftgennemstrømningen dårlig. En ekstra blæser vil hjælpe på det,
men er varmen et problem?

--
Lars

Fra : Jacob Christiansen

Dato : 12-06-02 23:18

Efter hvad jeg ved er det meget gode temp. du opgiver. Mine er ca. de samme
(Dog kører jeg med 1900+ processor). Don't worry...

Fra : [SANTA]-MuffDiver

Dato : 12-06-02 23:03

jesper Kyhn Andersen <Jesper.kyhn@tdcadsl.dk> skrev i
> [...]
>
> Please help...
>
> Jesper
>
> ps. min Computer er en færdig bygget pc fra Medion...

Hvis den kører stabilt efter timers brug,så glem alt om
temperaturer.......iøvrigt lyder det "normalt" (hvad er normalt??)

Fra : Aksel

Dato : 13-06-02 21:58

"jesper Kyhn Andersen" <Jesper.kyhn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> normale varmegrader vi har med at gøre her????? min CPU er en AMD Athlon

AMD opgiver en max temperatur på 95 grader, så din temperatur er helt i
orden.

Hilsen Aksel