Hvordan ser man om en besøgende kommer fra~
Fra : Jan Kristensen :o\)

Dato : 12-06-02 20:19

Hej

er der muligt at se om en bruger kommer fra Danmark. Jeg ved man kan aflæse
IP, men det skal tolkes, så er der ikke en nemmere måde at se det på??

Mvh

Jan

---

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-06-02 21:01

Jan Kristensen wrote in

> Hej
>
> er der muligt at se om en bruger kommer fra Danmark. Jeg ved man kan
> aflæse IP, men det skal tolkes, så er der ikke en nemmere måde at se
> det på??

næeh ... men du kan jo komme tæt på.

Du skal nok kompinere nogle teknikker:

1.
Alle IP-adresser er tildelt til firmaer etc i faste intervaller (ranges).
Du kan fx se, om en IP er fra nsa.gov eller en RAS-opkobling ved TDC. Jeg
ved dog ikke, hvor du kan finde disse ranges, men du kan evt spørge i
dk.edb.internet . Problemet heri er, at det ikke er helt nøjagtigt. Fx er
jeg på mit arbejde koblet op via vores amerikanske hovedsæde, så det er
jo dén IP du vil få ... uanset om du oversætter den til et "navn" eller
blot matcher et eller andet range.

2.
Du kan kigge på server-variablen HTTP_ACCEPT_LANGUAGE [1] ... men min
browser er fx sat til at vise engelsk først, så det er ikke helt
skudsikkert.

[1] Du kan se hvilke ting du kan trække ud af en browser på
http://asp.stocholm.dk/servervariables.asp

Hvad skal du bruge det til ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jan Kristensen :o\)

Dato : 12-06-02 21:13

Hej

det skal bruges til en statistik på en dansk-hjemmeside, men andre sprog end
dansk, men hvor de besøgende kommer fra DK. F.eks en russer bosat i DK der
besøger en side der er på russisk. Formålet er at se om man rammer
målgruppen.

Jan

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 12-06-02 21:44

Jan Kristensen :o\) wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> IP, men det skal tolkes, så er der ikke en nemmere måde at se det på??

Du kan udskrive browserens tag, med følgende servervariabel.

<% Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT") %>

Jeg ved ikke om der findes andre muligheder, for at landekoden, men jeg ved
den ligger i browser tagget

/Mads

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : SumSum

Dato : 20-06-02 14:32

"Mads Graugaard Hansen" <admin@kingmedia.dk> skrev i en meddelelse
> <% Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT") %>
> Jeg ved ikke om der findes andre muligheder, for at landekoden, men jeg
ved
> den ligger i browser tagget

HTTP_USER_AGENT:Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows 98; Win 9x 4.90;
..NET CLR 1.0.3705)

Hvilken del er det du kalder landekoden? Jeg kan ikke umiddelbart se noget
der understøtter din påstand.

Med venlig hilsen
SumSum

---