Välja kön
Fra : Olof Malm

Dato : 12-06-02 18:01

I länder som US och Indien, kan man få hjälp med att välja kön på sitt
blivande barn. Finns det inte närmre och har vi lagar emot sådana tjänster
här?

Fra : Klitte Egeberg

Dato : 13-06-02 09:31

Hej...

Umiddelbart tiltaler tanken mig ikke - ved du hvordan køns-valget gøres???

Sandra

Fra : Olof Malm

Dato : 14-06-02 02:28

"Klitte Egeberg" <sanbo@post8.tele.dk> skrev i meddelandet
> Hej...
>
> Umiddelbart tiltaler tanken mig ikke - ved du hvordan køns-valget gøres???
>
> Sandra

http://news.bbc.co.uk/hi/english/uk/scotland/newsid_955000/955672.stm

Här kan man se var det uppenbarligen är lagligt:
http://www.childselect.com/center_locations.htm

Naturmetoder vi kan använda här direkt närmast gratis:
http://www.sexselection.co.uk/natural.html
Fler här:
http://www.google.com/search?as_q=&num=100&hl=sv&ie=UTF8&oe=UTF8&btnG=Google
-s%C3%B6kning&as_epq=sex+selection&as_oq=&as_eq=&lr=&as_ft=i&as_filetype=&as
_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=

En utvärdering av utländska:
http://link.springer.de/link/service/journals/00404/bibs/8261003/82610109.ht

I US är det dyrt:
17. Sex (gender) selection (per month attempt) $450 - $850 N/A
18. SEX SELECTION WITH 99.9% GUARANTEE OF OF CHOSEN GENDER INCLUDING
GENETIC "NORMALCY" ANEUPLOIDY STUDIES 14,740 Rx

Fra : Mr. Nobody

Dato : 13-06-02 20:43

Hvis man ikke kan elske sit barn uanset køn, så er man ikke moden til børn.
Måske man bare skulle få sig en hund istedet!

Kim Høegh-Guldberg
http://delfol.homepage.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 13-06-02 21:15

Hej

Mr. Nobody wrote:
> Hvis man ikke kan elske sit barn uanset køn, så er man ikke moden til børn.
> Måske man bare skulle få sig en hund istedet!

Det kunne måske tænkes at kvinden bærer på nogle livstruende sygdomme
som hun kan give til hendes døtre.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Danish Bacon

Dato : 18-06-02 09:28

Bærer man på livstruende, arvelige sygdomme, burde man afholde sig fra at
blive gravid!
Har man en livstruende sygdom er det da også egoistisk at sætte børn i
verden alligevel.
Der er jo heller ingen HIV-positive der sætter børn i verden.

Kim Høegh-Guldberg
http://delfol.homepage.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 18-06-02 09:52

Hej

Det der med at man bør lade vær med at få børn hvis man er bærer af
arvelige sygdomme, er ikke helt så ligetil. Er du f.eks bærer af nogle
arvelige sygdomme? Nej vel, det aner du ikke om du er.
Jeg har en veninde der har to døtre. Da den yngste blev født fandt man
ud af at hun havde Hirshsprungs syge og var bærer af det gen der giver
cystisk fibrose, så undersøgte man storesøsteren og hun er også bærer.
Tarmsygdommen hun har, er givet videre fra moderen hvis bror også har
den. Dette er en sygdom man sagtens kan leve med, men min veninde anede
ikke, at hun kunne give den videre til sine børn. Mht til cystisk
fibrose er hun heldig at hun kun har fået døtre, da de på den måde er
blevet bærere men ikke har eller får sygdommen selv. Når de engang skal
have børn har de en chance for at vide at de skal være opmærksomme på at
de kan give sygdommen videre. Alle vi andre "almindelige" mennesker der
ikke fejler spor, har ikke en chance for at vide hvad vi bærer rundt på
af skavanker, som vi kan give videre til vores børn.

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Danish Bacon

Dato : 18-06-02 20:50

Det var heller ikke helt derhenne mine tanker var.
En ting er at man er uvidende om at man fejler noget. Så kan man
selvfølgelig ikke gøre for at man giver sygdommen videre til sit barn.
En anden ting er, at man kender til sygdommen, men vælger at få børn
alligevel. Og i bund og grund mener jeg det er en alt for stor indgriben i
naturen at skulle kontrollere hvilket køn barnet skal have. Måske det bl.a.
er derfor man kan adoptere???

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-06-02 00:46

In article <aemqu4$30ql$1@news.cybercity.dk>,
"Danish Bacon" <delfol@kvalme.dk> wrote:

> Bærer man på livstruende, arvelige sygdomme, burde man afholde sig fra at
> blive gravid!
> Har man en livstruende sygdom er det da også egoistisk at sætte børn i
> verden alligevel.

At man er bærer af en livstruende sygdom behøver ikke at beyde at man
selv lider af den.

> Der er jo heller ingen HIV-positive der sætter børn i verden.

Jo, masser.

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : Brian K

Dato : 23-06-02 14:01

"Mr. Nobody" <delfol@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man ikke kan elske sit barn uanset køn, så er man ikke moden til
børn.
> Måske man bare skulle få sig en hund istedet!

Hej

helt ærligt !!!

Når man nu feks ikke selv kan "producere" børn.......og derfor har mulighede
for at "adoptere" et barn.....så er det vel meget nærligende at få et barn
med det køn man "helst" vil have (jeg er så heldig at jeg har 1 af hvert
køn).

Det er der da INTET galt i !

Mvh
brian