qmail og afvisning i SMTP-sessionen...
Fra : Rander

Dato : 12-06-02 15:47

Jeg har spurgt om det her før (for snart længe siden), og der endte det
hele i en diskussion om hvorvidt qmail var god eller dårlig...

Men jeg prøver igen: Hvordan får jeg min qmail til at afvise en mail
allerede i SMTP-sessionen hvis to-adressen ikke eksisterer?

Jeg har fundet noget der hedder SPAMCONTROL som er en patch til qmail
(http://www.fehcom.de/qmail/qmail_en.html), men når man patcher sourcen og
derefter re-builder den og kører make install, så overskriver den vel også
hele konfigurationen af qmail?

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Den svage kan aldrig tilgive. Tilgivelse er den stærkes kendetegn. (Mahatma Gandhi)

Fra : Claus Albøge

Dato : 12-06-02 17:31

Rander <ldNOSPAM@rander.dk> writes:

> [...]
>
> Men jeg prøver igen: Hvordan får jeg min qmail til at afvise en mail
> allerede i SMTP-sessionen hvis to-adressen ikke eksisterer?

Som vi også snakkede om den gang, kender qmail-smtpd intet til hvilke
brugere, der er på systemet.

Men, hvis du bruger vpopmail (til alle dine brugere) kan du benytte
qmail-smtpd-chkusr patchen

http://www.interazioni.it/qmail/

/Claus A