Tricky menuknap...!!
Fra : PlaZid

Dato : 12-06-02 15:51

Hejsa
Jeg er forholdsvis nybegynder i flash.......har lært en masse af de
grundlæggende ting, og er nu begyndt af få nogle ideer som jeg simpelthen
ikke kan få ført ud i livet.
Det skal lige siges at jeg er gået over til at bruge flash mx.

jeg vil lave en menuknap, hvor der afspilles en lille "film" indeni når
musen føres over. f.eks at der kører en kugle fra den ene ende af knappen,
til den anden.
Jeg ved at det kan lade sig gøre, men kan ikke huske hvordan.

Er der nogle der kan hjælpe ???

På forhånd tak !!

Fra : MZH

Dato : 12-06-02 17:18

Du kan f.eks. gøre sådan her:

1) Lav et movieclip og lad første frame være tom. Sæt en stop-action i
første frame og lad din animation (kuglen der kører fra den ene side
til den anden) begynde i frame 2.

2) Placer movieclippet oven på knappen og giv det et instance name,
f.eks. 'knapanimation'.

3) Sæt en Tell Target ind i knappens actions, som sender
'knapanimation' til frame 2 - noget a'la

on (rollOver) {
tellTarget ("knapanimation") {
gotoAndPlay (2);
}
}

Sådan kan det i hvert fald gøres i Flash 5, om der er en smartere måde
ved jeg ikke...

Mvh

Mikkel

Fra : PlaZid

Dato : 13-06-02 14:37

Jeg kan ikke finde Telltarget nogle steder i flash mx.......sikker på at den
er der ???

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 13-06-02 10:02

> [...]

> til den anden.
> Jeg ved at det kan lade sig gøre, men kan ikke huske hvordan.

Hej.

Knapper fungerer på den måde, at det der ligger i "Over"-framen i
knappen, vises når man fører musen over knappen.
Dvs. at hvis der ligger et movieclip i "Over"-framen vises movieclippet!

Venlig hilsen,
Henrik

Fra : PlaZid

Dato : 13-06-02 12:52

> [...]
> knappen, vises når man fører musen over knappen.
> Dvs. at hvis der ligger et movieclip i "Over"-framen vises movieclippet!

Jeg takker........nu virker det sgu !!

MVH
Ronni

Fra : PlaZid

Dato : 13-06-02 14:44

"PlaZid" <Plaziddk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> simpelthen

> knappen,

> Jeg takker........nu virker det sgu !!
>
> MVH
> Ronni
>
> Kan jeg undgå af movieclippet afspilles når siden loades.......sådan at
den kører første gang, når musen føres over ????

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 14-06-02 01:13

PlaZid <Plaziddk@hotmail.com> wrote:

>Kan jeg undgå af movieclippet afspilles når siden loades.......sådan at
>den kører første gang, når musen føres over ????

Jeg forstår vist ikke helt dit spørgsmål!
Hvis Du har placeret dit movieclip inde i knappen, i det frame der
hedder "Over", bliver det kun vist sålænge cursoren holdes over knappen
(læs; knappens hit-area).

Venlig hilsen,
Henrik

Fra : PlaZid

Dato : 14-06-02 11:03

"Henrik Rasmussen" <henrik.r@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis Du har placeret dit movieclip inde i knappen, i det frame der
> hedder "Over", bliver det kun vist sålænge cursoren holdes over knappen

Det gør den nemlig ikke.......når man starter med at køre movien, så ser man
knapeffekten én enkelt gang......det er det jeg gerne vil undgå !!

MVH
Ronni

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 14-06-02 13:47

> [...]

> Det gør den nemlig ikke.......når man starter med at køre movien, så ser man
> knapeffekten én enkelt gang......det er det jeg gerne vil undgå !!

Hmm, så må jeg have lidt flere oplysninger, bl.a. om Du har noget script
der påvirker movieclippet i knappen.

Venlig hilsen,
Henrik

Fra : PlaZid

Dato : 15-06-02 14:55

> Hmm, så må jeg have lidt flere oplysninger, bl.a. om Du har noget script
> der påvirker movieclippet i knappen.
>
> Venlig hilsen,
> Henrik

Det har jeg ikke !!!
MVH
Ronni

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 15-06-02 16:25

> Det har jeg ikke !!!
> MVH
> Ronni

Hvis ikke Du har flere oplysninger kan jeg ikke hjælpe dig.
Men jeg gætter på at dit movieclip ikke er placeret rigtigt.

Venlig hilsen,
Henrik

Fra : PlaZid

Dato : 16-06-02 22:03

> Hvis ikke Du har flere oplysninger kan jeg ikke hjælpe dig.
> Men jeg gætter på at dit movieclip ikke er placeret rigtigt.
>
> Venlig hilsen,
> Henrik

du misforstår
Jeg har ikke noget script der påvirker knappen !!
MVH
Ronni

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 17-06-02 11:36

> [...]

> script

> du misforstår
> Jeg har ikke noget script der påvirker knappen !!

Ok så.
Jeg skriver at jeg - bl.a. - må vide om Du har script på knappen.
Dvs. jeg skal bruge flere oplysninger en den ene.

Det er svært for mig at gætte hvor fejlen opstår når jeg ikke ved
hvordan din Flash-film er opbygget

Med venlig hilsen,
Henrik

Fra : PlaZid

Dato : 17-06-02 12:34

> [...]
> Dvs. jeg skal bruge flere oplysninger en den ene.
>
> Det er svært for mig at gætte hvor fejlen opstår når jeg ikke ved

Nej Det kan jeg godt se.........og jeg tror ikke jeg kan forklare det du vil
vide.......jeg er ikke så meget inde i det......jeg prøver selv at finde
fejlen....ellers må jeg jo råbe højt igen !!
Ellers tak for den hjælp du har givet !!

MVH Ronni